۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۴۷۸۵
آیت الله مهدوی:

انسان متوکل به نصرت الهی هرگز مغلوب دشمن نخواهد شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر خداوند فردی را یاری کند هیچ کس نمی تواند بر او غلبه پیدا کند و اگر خداوند انسان را به حال خودش رها کند، هیچ کس یاری کننده شما نخواهد بود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی عصر امروز که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: اعانت پروردگار نسبت به بندگانش تفاوت های جدی با اعانت پدر نسبت به فرزندش دارد.

وی در ادامه مبحث راهکارهای علمی تحصیل توکل، افزود: دانستن این موضوع که خداوند یاری دهنده انسان ها است سبب تولید توکل در وجود انسان می شود؛ فرزندی که می داند پدرش در مواضع مختلف یاری دهنده او است، سبب تکیه کردن فرزند به پدرش می شود.

آیت الله مهدوی با بیان این که اعانت خداوند نسبت به بندگان به اعانت پدر نسبت به فرزند تفاوت دارد، بیان کرد: خداوند از لحاظ توانایی نامحدود است ولی پدر انسان محدود است؛ دومین تفاوت این است که خداوند عالم مطلق است ولی پدر گاهاً نسبت به نیازمندی فرزندش جهل دارد و سومین تفاوت این است که خداوند مسبب الاسباب است ولی پدر نیازمند به دیگران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه صد و شصتم سوره آل عمران که می فرماید «إِنْ  یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ»، اظهار کرد: اگر خداوند فردی را یاری کند هیچ کس نمی تواند بر او غلبه پیدا کند و اگر خداوند انسان را به حال خودش رها کند، هیچ کس یاری کننده شما نخواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که خداوند در هدایت انسان ها از طُرُق مختلف استفاده می کند، افزود: باور کردن این مسأله که خداوند هادی انسان ها است سبب تحصیل توکل می شود؛ فرض کنید با فردی که اطمینان به او داریم همسفر می شویم، این اطمینان به آن شخص مطمئن، سبب آرامش خاطر برای انسان می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان بیان کرد: دشمنان علیه تشیع و ولی فقیه صحبت های زیادی می کنند که اگر انسان هدایتگری همچون خداوند نداشته باشد، احتمال گمراه شدنش زیاد می شود./867/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات