۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۴۷۸۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد؛

۷۴ غرفه میزبان فعالیت های قرآنی/ استشمام عطر قرآن در بهار شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نمایشگاه عروه الوثقی در ماه مبارک رمضان میزبانی بسیاری از عاشقان عصمت و طهارت را عهده‌دار است.
مریدی مدیرکل ارشاد فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شامگاه دوشنبه در  حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با توجه به برپایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در شیراز، گفت: ٧٤ غرفه در طول یک هفته گذشته میزبانی موسسه های قرآنی، موسسه های فرهنگی هنری، ناشران استان، کودک و نوجوان، هنرهای آیینی و سنتی بودند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عروه الوثقی در ماه مبارک رمضان میزبانی بسیاری از عاشقان عصمت و طهارت را عهده دار است، تصریح کرد: این رویداد را در راستای وظایف قرآنی فرهنگ و ارشاد همزمان با مرکز است.

مریدی عنوان کرد: شیراز نیز در مقام سومین شهر میزبان حرم اهل بیت(ع) این برنامه را از چندسال گذشته آغاز کرده و امید داریم که هماره تداوم داشته باشد و عطر قرآن در شهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) همیشه استشمام آن برای همه میسر گردد.

وی در پایان سخنان خود، با تمجید از حضرت آیت الله ایمانی، نماینده مقام معظم رهبری در فارس، از آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) نیز سپاسگزاری کرد و گفت: در اجرای این برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری شیراز همکاری  داشتند.

در ادامه پیام آیت الله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس از سوی معاون فرهنگی ایشان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: اطلاعات امروز جامعه ما نتیجه فاصله هایی است که با قرآن کتاب آسمانی داریم؛ افتخار ما این است که دو ثقل قرآن و عترت که برترین یادگاران نبی رحمت، محمد مصطفی(ص) است و هیچگاه از هم جدا نمی شوند به ما رسیده است و این دو ظرفیت راهبری جامعه ما را به سوی خوشبختی دارند؛ حل معضلات پیچیده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه معاصر که اکنون با آن روبه رو هستیم در بستر نورانی این دو یادگار گنجانده شده است".

در پایان این مراسم که با همخوانی و تواشیح گروه طاها به سرپرستی علی آبادیان همراه شد؛ از علی همتی استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر قرآنی، علی نویدگویی مدیرمسئول انتشارات نوید شیراز، محمدجواد شبیه سنگ تراش در حوزه قرآن و عترت، یاری مدیر فرهنگی موسسه قرآن و عترت ثارالله شهرستان لامرد، مددی مدیر فرهنگی موسسه قرآن و عترت بیت الاحزان شیراز، ترابیان مدیر قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی، صدرالله ابوالقاسمی خاتم کار در حوزه قرآن و عترت، فاطمه ملکی مدیر موسسه مدرسه شبانه روزی حفظ شهرستان لامرد ، خانمها گنبدی داور مسابقات قرآن در استان فارس و دستغیب مسئول واحد قرآن دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد./825/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات