۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۵۰۰۹
شهید جمال خانی‌مقدم:

مسؤولان باید حامی ضعیفان و محرومان جامعه باشند

شهید جمال خانی‌مقدم در فرازی از وصیتنامه خود خطاب به مسئولین می‌گوید: در همه کارهایتان همیشه رضای خدا را در نظر داشته باشید و تحت جوسازی یک عده فرصت‌طلب و سودجو قرار نگیرید و حامی ضعیفان باشید.
شهید
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، در تاریخ 1342/4/20 در خانواده‌ای متدین و زحمتکش در یزد، کودکی متولد شد که نامش را جمال گذاشتند. این کودک با حضور خود، محیط خانه را عطرآگین نمود و با چهره‌ای زیبا و نورانی، همه را شاد و خوشحال نمود. وی دوران کودکی را با فراگیری آداب و اخلاق اسلامی پشت سر گذاشت. هنگامی‌که به 6 سالگی رسید، برای تحصیل به دبستان شهید اعلاءزاده رفت. سپس دوره راهنمایی را در مدرسه فقیهی پست سر گذاشت و با اشتیاق تمام دوره متوسطه خود را در مجتمع فقیه خراسانی به پایان رسانید.

 جمال خانی‌مقدم در ایام جوانی چهره‌ای شاد و با نشاط داشت. در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال داشت و در جلسات مذهبی، به ویژه کلاس‌های قرآن و احکام، شرکت می‌کرد.

علاوه بر جدیت در کارها و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، از اخلاق و روحیه خوبی برخوردار بود. انجام عبادات را جزء وظایف اصلی خود شمرده و لحظه‌ای از آن غافل نمی‌شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تهدیدهای آمریکای جهان خوار علیه جمهوری اسلامی، آنگاه که حضرت امام خمینی فرمان تشکیل بسیج بیست میلیونی را داد، به خیل بسیجیان پیوست و آماده دفاع از میهن اسلامی شد. وی پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جبهه‌ها با مسئولیت‌های آر.پی‌.چی‌زن، فرمانده گروهان پی‌.ام‌.پی و فرمانده گردان، به مدت 52 ماه، افتخارآفرین جبهه‌های نبرد بود.

 جمال در پشت جبهه، با مسئولیت‌های مربی عقیدتی و مسئول اردوگاه آموزشی قائم‌ آل‌محمد (عج) سانیج، در راه آموزش عقیدتی و نظامی فرزندان این مرز و بوم، تلاشی وافر داشت.

وی سرانجام در عملیات بیت‌المقدس 7 در منطقه شلمچه، در حالی‌ که فرماندهی گردان حضرت رسول (ص) را برعهده داشت، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. از این شهید بزرگوار دو فرزند به نام های فاطمه و مصطفی به یادگار مانده است.
 
 
مسؤولیت‌ها
 
کمک آر.پی.جی زن گردان امام علی (ع) در تیپ عاشورا، 1360 ـ 1361
 
فرمانده گروهان پی.ام.پی گردان و پی.ام.پی لشکر 30 زرهی، 1361 ـ 1362
 
معاون فرماند گروهان حمزه، در گردان حضرت رسول تیپ 18 الغدیر، 1362 ـ 1363
 
مربی عقیدتی نیروی مقاومت بسیج یزد 1363
 
فرماند گروهان حمز گردان حضرت رسول (ص) تیپ 18 الغدیر، 1363 ـ 1364
 
مسؤول اردوگاه آموزشی قائم (عج) منشاد ، در نیروی مقاومت بسیج یزد، 1364
 
مسؤول اردوگاه آموزشی قائم منشاد، 1365
 
فرمانده گردان حضرت رسول (ص) تیپ 18 الغدیر، 1365 ـ 1366
 
مسؤول اردوگاه و مربی آموزش نظامی نیروی بسیج، 1366
 
فرمانده گردان حضرت رسول (ص) 1366 ـ 1367
 
 
گزیده ای از وصیتنامه شهید

ملت شریف و نجیب ایران چند سخن کوتاه با شما دارم: اول اینکه هوشیار و بیدار باشید فکر و تعقل کنید و ببینید در چه عصر و زمانی قرار گرفته‌اید.
 
امروز حکومتی است که بعد از از حکومت علی (ع) تا به حال هیچ مردمی به خود ندیده‌اند. رهبری که سراسر وجودش خدایی است. در تمام حرکات و برنامه‌هایش جز رضای خدا رضای دیگری نیست.
 
امروز شکرگزار باشید این نعمت را، که اگر کفران نعمت کنید، همانا سلب نعمت می‌شوید. این حکومت حاصل دسترنج صدها هزار شهید و مفقود و اسیر و جانباز می‌باشد. خیلی مسؤولیت بزرگی دارید. خدا را گواه می‌گیرم اگر کوتاهی کنید، اگر سست شوید فردای قیامت در دادگاه عدل الهی رو سیاه و شرمنده‌اید.

از دو دستگی و نفاق بپرهیزید که سلاح شیطان است. از نفس خود با تمام قوا و تجهیزات و با تمام وجود حراست کنید. یک لحظه غافل شدن همان و گمراه شدن همان.

شهدا را فراموش نکنید به‌خصوص سرور شهیدان حسین بن علی (ع) و یتیمان را نوازش کنید. اخلاق و سیرۀ نبوی را پیشۀ خود کنید.

و یک سخن کوتاه هم با مسؤولین دارم، اینکه همیشه در همۀ کارهایتان رضای خدا را در نظر داشته باشید. تحت جوسازی یک عده فرصت‌طلب و سودجو قرار نگیرید و حامی ضعیفان باشید و ثروت نامشروع سرمایه‌داران را از حلقومشان بیرون بکشید. حامی ضعیفان باشید؛ چرا که قرآن حامی ضعیفان است و آنها را در روی زمین صاحب شوکت و مالکان اصلی زمین معرفی کرده و حامی بینوایان باشید؛ چرا که علی (ع) و تمامی ائمه (ع) حامی ضعیفان بوده‌اند. اگر سعی و تلاشتان در مسیر اسلام باشد، مطمئن باشید که دست خدا و چهارده معصوم (ص) و امت اسلام پشتوان شما می‌باشد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات