۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۵۰۵۰۵۱
معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز مطرح کرد؛

تلاش آل سعود برای تغییر شطرنج منطقه به نفع رژیم اشغالگر قدس

هانی زاده با اشاره به حمایت های بی وقفه آل سعود از رژیم صهیونیستی، گفت: آل سعود تلاش به تغییر شطرنج منطقه به نفع رژیم اشغالگر قدس دارد و از این رو خطر وهابیت بیشتر از صهیونیسم است.
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی

حسن هانی زاده، معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: وهابیت آل سعود در طول هشتاد سال گذشته تلاش داشت به عنوان روی دیگر سکه با صهیونیست ها همکاری و همراهی تنگاتنگی داشته باشد و پس از تشکیل این رژیم منفور به دستور آمریکا یک سری ارتباطات پنهانی میان آل سعود به ویژه تیره سدیری ها و رژیم جعلی برقرار شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه آل سعود در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ کمک مالی و نفتی زیادی به رژیم صهیونیستی برای مقابله با کشورهای خط پایداری «مصر، سوریه، لبنان و عراق» کرد: این کمک ها سبب شکست عرب ها در جنگ مزبور و اشغال ۸۰ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشورهای مصر، سوریه، لبنان، فلسطین و اردن در جنگ شش روزه شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آل سعود کمک های لوجستیکی و اطلاعاتی زیادی به رژیم اشغالگر قدس در جنگ علیه ملت لبنان در سال ۲۰۰۶ داشت، افزود: با وجود فشار نظامی این دو رژیم علیه لبنان اما حزب الله توانست شکست سختی را به ارتش رژیم جعلی وارد سازد؛ چنان چه در جنگ های تحمیل شده به غزه در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز آل سعود کمک های زیادی از جمله چندین میلیارد دلار برای کشتار اهالی غزه تقدیم صهیونیست ها کرد.

هانی زاده ادامه داد: امروزه هم در بحران سوریه، ۳۶ میلیارد دلار در اختیار گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره و جیش الاسلام قرار داد و همسو با رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت های آمریکا کمک های اطلاعاتی، لوجستیکی و مالی به رژیم مغبوض اسرائیل می کند تا شطرنج سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا را به نفع رژیم اشغالی تغییر دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشروی های صورت گرفته در صحرای تدمر گفت: این پیشروی ها سبب شد تا نیروهای الحشد الشعبی، ارتش سوریه و محور مقاومت به منطقه التنف در مرز مشترک سوریه و عراق برسند و نشان داد که ائتلاف عبری ـ عربی در حال فروپاشی است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز افزود: تا زمانی که عربستان سعودی به فعالیت های تخریبی ادامه دهد، در منطقه روی آرامش نخواهد دید و هم اکنون در باتلاق کشتار ملت یمن به دام افتاده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی وهابیت را فرقه ای سیاسی و نه مذهبی دانست و ابراز داشت: این فرقه برای مقابله با اسلام سنی و ایجاد شکاف در میان طیف اهل سنت از سوی انگلیس شکل گرفت و خطر آن بیشتر از صهیونیست ها است./۹۴۵۶/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات