۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۰۵۱۰۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

مسابقه در کسب مال و درآمد هنر نیست

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مسابقه در کسب مال و درآمد هنر نیست، گفت: اگر انسان مقداری از درآمد خود را در جهت احسان و نیکوکاری قرار دهد اهل احسان خواهد شد و خیر را پیش پای خود خواهد دید.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به بحث انفاق و احسان، گفت: بر اساس آیه قرآن کسی که مال خود را انفاق کرده و به دیگران احسان می کند در حقیقت به خود احسان کرده و برای این توفیق احسان باید خداوند سبحان را شاکر باشد.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات احسان و نیکوکاری به دیگران، افزود: کسی که به دیگران احسان می‌کند نخستین ثمره‌اش آن است که خودش سود معنوی برده و بدین وسیله آخرت خود را آباد می‌کند این چنین فردی در روز قیامت احسان و فضل خداوند متعال را دریافت خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه مسابقه در کسب مال و درآمد هنر نیست، اظهار کرد: اگر انسان مقداری از درآمد خود را در جهت احسان و نیکوکاری قرار دهد اهل احسان خواهد شد و خیر را پیش پای خود خواهد دید اما کسی که تنها به دنبال کسب مال و درآمد است نمی‌تواند درک و بصیرت درستی از معنای احسان و انفاق داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) پیرامون صدقه و احسان به دیگران، تصریح کرد: کسانی که در دنیا اهل نیکی کردن باشند در آخرت به آنها گفته می‌شود گناهان شما آمرزیده شد پس ببخشید حسنات خود را به هر کسی که خواستید از این رو نیکی کردن واجب است بر هر کسی با دل و زبان و قلب پس اگر کسی قادر نباشد بر نیکی کردن به دست پس نیکی کند به دل و زبان و اگر کسی قادر نباشد بر نیکی کردن به زبان پس آن را به دل قصد کند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ احسان در جامعهع تصریح کرد: امروز روحانیت وظیفه دارند که مردم را با سنت‌های خوبی نظیر صدقه و احسان به دیگران آشنا کرده و پیرامون ثمرات آن به روشنگری مردم به ویژه نسل جوان بپردازند چون این عمل علاوه بر اینکه امسان را در دنیا از گزند حوادث بیمه می‌کند پاداش فراوان اخروی را هم به همراه دارد.

وی در پایان گفت: در سیره امامان معصوم احسان و نیکوکاری همواره مقدم بر سایر امور بوده است، هر جا که محروم و نیازمندی را می‌دیدند او را مورد تفقد و دلجویی قرار داده و با احسان سرشار خود التیام بخش دل دردمندان بودند، از این رو ما باید از سیره آنها درس گرفته و همواره ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشیم./873/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات