۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۱۴۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

اگر عمر و جان خود را به خداوند متعال نفروشیم دچار خسران می‌شویم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به کوتاهی عمر انسان، گفت: عمر آدمی هم چون یخی است که آفتاب عالم تاب آن را آب می‌کند و اگر عمر، مال و جان خود را به خداوند متعال نفروشیم و با آفریننده خود معامله نکنیم دچار خسران خواهیم شد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به دشمن آشکار انسان، گفت: در آیات زیادی از قرآن تأکید شده است که شیطان دشمنی آشکار برای انسان است.

وی در ادامه افزود: در آیه 23 سوره اعراف آمده است حضرت آدم و حوا پس از اخراج از بهشت موقتی به خداوند متعال گفتند ما به خود ستم کردیم اگر تو ما را نیامرزی و به ما رحم نکنی ما از خسارت دیدگان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره معنای خسارت و ضرر، ابراز کرد: معنای خسارت و ضرر در فرهنگ لغت عرب متفاوت است ضرر در حقیقت به معنای نفع نبردن آدمی از موضوعی است اما خسارت به معنای از دست دادن اصل سرمایه و منفعت‌ها است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به کوتاهی عمر انسان، اظهار کرد: عمر آدمی هم چون یخی است که آفتاب عالم تاب آن را آب می‌کند و اگر عمر، مال و جان خود را به خداوند متعال نفروشیم و با آفریننده خود معامله نکنیم دچار خسران خواهیم شد.
وی در ادامه با بیان اینکه انسان باید به طور مداوم مراقب کردار و گفتار خود باشد ابراز کرد: امروز ما در دنیایی قرار داریم که شجره ممنوعه زیادی وجود دارد غیبت، تهمت، ظلم و سوءظن، کمک خواهی از دشمنان خداوند متعال، نگاه به نامحرم، کینه مومنان را به دل داشتن مواردی از شجره‌های ممنوعه‌ای هستند که در کنار هم جنگل شجره خبیثه از آنها تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آیه 103 سوره اعراف، تصریح کرد: این سوره اشاره به داستان حضرت موسی(ع) دارد که خداوند متعال می‌فرماید این پیامبر را با آیات الهی به نزد فرعون فرستادیم اما فرعون بنای ظلم و ستم را گذاشت این آیه نشان می‌دهد عاقبت انسان مفسد به کجا می‌رسد.

وی در پایان گفت: خداوند متعال انسان را مختار آفریده و راه بهشت و جهنم را به او نشان داده است بنابراین بابد با دوری از شجره ممنوعه و وسوسه‌های شیطان که دشمن آشکار است در مسیر صحیح و مستقیم حرکت کنیم./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات