۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۰۵۲۸۲
نماینده خبرگان رهبری: 

احیای شب قدر در سیره پیامبر و اهل بیت آمده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) به گفته مولای متقیان شب بیست و سوم ماه رمضان هم خود و هم اطرافیان را نسبت به شب‌زنده‌داری سفارش می کردند و اجازه نمی دادند کسی از اهل خانه خواب باشد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت توجه مؤمنان روزه‌دار به فضائل ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر اظهار داشت: قرآن به عنوان عالی‌ترین منشور زندگی بشریت در شب قدر نازل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر به اندازه‌ای باعظمت است که خداوند متعال می‌فرماید کسی آگاه به فضائل آن نیست و برتر از هزاران ماه است، شب قدر ملائکه الهی بر اهل زمین نازل می شود و به مؤمنان و روزه‌داران بشارت می دهند که رحمت و مغرفت الهی در این ماه عزیز بر همگان نازل شده است.

نماینده خبرگان رهبری افزود: این‌که شب قدر دقیقا در چه روزی است، باید گفت که قدر مسلم در ماه مبارک رمضان واقع شده است؛ بنابر روایات معتبر وارده شب نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم ماه مبارک رمضان مربوط به شب قدر است، در سیره اهل بیت عصمت و طهارت آمده که ایشان همواره بر احیای شب‌های ماه رمضان به ویژه دهه آخر ماه ضیافت الهی اهتمام داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به گفته مولای متقیان شب بیست و سوم ماه رمضان هم خود و هم اطرافیان را نسبت به شب‌زنده‌داری سفارش می کردند و اجازه نمی دادند کسی از اهل خانه خواب باشد، تا جایی که غذای کمی آن شب صرف می‌شد تا خواب بر ایشان غلبه نکند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: همزمان با شب قدر ملائکه بر زمین نازل می شوند و به طواف اولیای الهی می روند، امام صادق فرموده‌اند؛ مقدرات الهی در شب نوزدهم است، قطعی شدن این مقدرات در شب بیست و یکم، اما امضا و نهایی شدن این مقدرات در شب بیست و سوم می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قرآن ناطق و مفسر حقیقی آیات الهی در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده است، گفت: شناخت علی(ع) منجر به فهم آیات الهی در کلام الله مجید می شود، در حقیقت قرآن بدون ولایت نمی تواند منجر به فهم بشر از ادراک واقعی آیات شود./۹۳۵/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات