۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۵۲۸۷
به همت حوزه علمیه سنقر؛

کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه سنقر برگزار می شود

به همت حوزه علمیه شهرستان سنقر کرسی های آزاد اندیشی جهت برطرف ساختن شبهات دینی، فقهی، کلامی و اخلاقی در حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام اول شیعیان حضرت علی(ع)، ابراز داشت: حضرت علی (ع) نمونه علمی و عملی از عدالت و تقوای الهی بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص)، تصریح کرد: هر كس شب قدر را احيا بدارد، تا سال آينده عذاب از او برداشته مى شود، دعا و مناجات در لیالی قدر اثرگذارتر و بهتر از هزار ماه است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: انسان باید نهایت استفاده را از لیالی قدر در جهت کسب ثواب و تقرب به درگاه الهی را برده و با قرآن و احکام الهی انس گیرد.

این مسؤول تأکید کرد: بهترین عمل تفکر کردن در امورات قبل و بعد و همچنین توبه و اظهار ندامت و پشیمانی به درگاه خداوند است که از سوی علما و بزرگان بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اثرات توبه، اظهار داشت: روح و جان انسان با توبه پاک شده و موانع کمال بدینوسیله از سر راه انسان برداشته می شود، لیالی قدر بهترین ایام جهت انابه و خلوت کردن و ارتباط با خداوند متعال است.

حجت الاسلام بنی عامریان در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ابراز داشت: تمهیدات لازم جهت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با همکاری حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه و اماکن آموزشی و دانشگاهی اندیشیده شده است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی همه روزه با حضور طلاب، اساتید و مبلغان در حوزه علمیه سنقر برگزار شده و مباحث مهم و به روز در جهت بصیرت افزایی طلاب و جوانان مطرح می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طلاب، اساتید، مبلغان و جوانان شهرستان سنقر در کرسی های آزاد اندیشی از حضور متخصصان و اساتید توانمند همچون حجج الاسلام خطیبی و شریفی بهره مند می شوند.

وی در پایان بیان داشت: جلسات پرسش و پاسخ در جهت برطرف ساختن شبهات دینی، فقهی، کلامی و اخلاقی در کرسی های آزاد اندیشی نیز به همت اساتید اعزامی از قم برگزار می شود، امید است بتوان مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب را در جهت حفظ و تداوم انقلاب و اسلام عملیاتی و اجرایی کرد./۸۵۷/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات