۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۰۵۸۹۵
نائب رییس مجلس:

دروغ مشکل اصلی جوامع اسلامی است

پزشکیان گفت: تقوا در ادبیات حضرت علی(ع) حرکت بدون خطاست زیرا خطا مانند سوار بر اسب وحشی بودن است که فرد را به آتش می‌اندازد و به هلاکت می‌رساند.
پزشکیان

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: این همه عشق به علی (ع) به دلیل این است که ایشان شهید عدالت بود و توانست دل‌ها را تسخیر کند.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امیرالمومنین(ع)گفت: تقوا در ادبیات حضرت علی(ع) حرکت بدون خطاست زیرا خطا مانند سوار بر اسب وحشی بودن است که فرد را به آتش می‌اندازد و به هلاکت می‌رساند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر جایی که قرار داریم چه در قضاوت و چه در مجلس یا غیره، باید تقوا داشته باشیم، افزود: حضرت علی(ع) همه را به تقوا دعوت کرده و جامعه را به این سفارش کرد که مبادا دنبال دنیا راه بیافتید.

وی افزود: اگر دنبال دنیا راه افتادیم و یک چیز آن از ما گرفته شد، نباید ناراحت شویم. فردی که اسیر دست مقام و ثروت نیست به معنای نداشتن نخواهد بود بلکه حق برای او مهم بوده، این قبیل افراد انسان‌های توانمندی بوده و اسیر قدرت نشدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید با ظالم دشمن بود و دست مظلوم را گرفت، بیان داشت: کسی می‌تواند حرف حق و راست بزند که وابسته نیست و برای هدفش کار می‌کند زیرا زندگی بدون هدف امکان‌پذیر نخواهد بود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: حرکت بدون خطا یعنی ارزیابی بهترین کار در زندگی که فرد می‌تواند با رسیدن به حق آن را داشته باشد. مشکل اصلی منطقه‌ای که ما در آن قرار گرفتیم، اختلافاتی است که به ظاهر، توافقی برای حل آن وجود ندارد.

وی افزود: مسلمان، مسلمان را می‌کشد، از من مسؤول چیزی را می‌پرسند ولی یک چیز دیگر می‌نویسند و منتشر می‌کند و این دروغ و تهمت است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: راستی و درستی، پیام خداوند و امامان است و پیام قرآن این است که راست بگویید،دروغ نگویید، امروزه مشکل بزرگ جامعه اسلامی دروغ گفتن است./102/935/ب1

ارسال نظرات