۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۰۶۴۵۲
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مسائل شرعی و دینی در پایه گذاری صحیح اعتقادات دانش آموزان

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: توجه به مسائل شرعی و دینی در مدارس در پایه گذاری اعتقادات صحیح دانش آموزان و ایجاد شخصیت انقلابی و مؤثر، نقش مهمی دارد.
آل هاشم، آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: دانش آموزان بعد از حضور 12 ساله در آموزش و پرورش، از این دستگاه تعلیم و تربیت خارج می شوند و به همین دلیل آموزش و پرورش عائله‌مندترین تشکیلات در نظام است.

وی با اشاره به اینکه در تربیت فرزندان جامعه هیچ تشکیلاتی به اندازه آموزش و پرورش نقش و جایگاه تأثیرگذاری ندارد، تصریح کرد: نگاه معلم و کادر اداری آموزش و پرورش به مقوله تربیت دانش آموزان می تواند آن‌ها را آینده ساز و تعیین کننده در آینده کشور به بار بیاورد.

امام جمعه تبریز با بیان این که در آیات و احادیث همواره تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم آمده است، افزود: معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش باید به مسائل فرهنگی توجه زیادی داشته باشند و بابصیرت در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان می توانند نقش ارزنده ای داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی تهدیدات دشمن گوناگون بوده است، افزود: در 8 سال دفاع مقدس دشمن به این نتیجه رسید که برخورد سخت با ایران نتیجه ای ندارد و به این خاطر از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی به مقابله آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها این امر را به صورت‌های مختلف برای نهاد های فرهنگی گوشزد کرده است، تصریح کرد: جنگ نرم بی سر و صدا از طریق ماهواره، فضای مجازی و اینترنت اتفاق می افتد  و لذا باید آموزش و پرورش به مسایل فرهنگی توجه خاص داشته باشد.

وی با بیان این که برنامه دشمن برای گرفتن جوانان از این انقلاب است، تصریح کرد: متأسفانه مسأله اعتیاد بین جوانان و حتی نوجوانان غوغا می کند، در این میان نقش معلمان و مدارس برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و سیاست‌های خصمانه آنها برای ضربه به نظام اسلامی بی بدیل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بحث مصرف مواد جدا از مسائل فرهنگی و فردی پشتوانه سیاسی نیز دارد، بیان داشت: دشمن تلاش دارد از این طریق جوانان ما را به ورطه نابودی بکشاند و در این راستا آموزش و پرورش نقش اول را در امر آگاه سازی نوجوانان دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل شرعی و دینی در مدارس در پایه گذاری اعتقادات صحیح دانش آموزان نقش مهمی دارد و اگر فردی در دوران دانش آموزی خوب تربیت نشود در آینده دچار مشکل خواهد شد و نخواهد توانست رسالت خود را ایفاء کند.

وی با بیان این که فرهنگیان باید با بصیرت ترین افراد جامعه باشند، اظهار داشت: کادر آموزشی و اداری آموزش و پرورش باید به مسائل بصیرتی اهمیت دهند و در کنار آن از مسائل روز سیاسی آگاهی داشته باشند./854/۲۰۲ب2

ارسال نظرات