۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۳۲۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

رژیم صهیونیستی پایگاه توطئه‌های استکبار در قلب جهان اسلام است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: انگلیس و آمریکا خیرخواه یهود نبودند بلکه اسرائیل را تشکیل دادند برای اینکه در قلب جهان اسلام پایگاهی برای توطئه علیه مسلمانان داشته باشند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های دشمن شکن نماز جمعه روز قدس اصفهان، با بیان اینکه در خطبه اول پیرامون سنت‌های الهی صحبت خواهیم کرد، گفت: یکی از این سنت‌ها که خداوند حتما انجام می‌دهد امتحان بشر است، خداوند امتحان می‌کند انسان را تا حقایق مشخص شود.

وی در ادامه افزود: امتحان‌های خداوند غیر از امتحانی است که ما از یکدیگر می‌گیریم، ما علم نداریم به مسائل و با امتحان می‌خواهیم مطلع شویم، اما خداوند به همه چیز آگاه است، خداونداز هرکس در سطح او امتحان می‌گیرد، خداوند از ما امتحان می‌گیرد و گاهی گوشمالی می‌دهد بلکه هدایت شویم و اگر از مسیر خارج شده‌ایم تغیر مسیر دهیم، خداوند حتی این فرصت را در اختیار یهود هم قرارداد.

امتحانات خداوند مرحله به مرحله است

امام جمعه اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و داستان قومی که به جنگ با جالوت به رهبری طالوت رفتند، تصریح کرد: امتحانات خداوند مرحله به مرحله است، برخی افراد در همان مراحل اول امتحانات رد می‌شوند، علت این موضوع ایمان ضعیف و تحمل کم آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با بیان اینکه زمانی که پس از امام خمینی اسم رهبر انقلاب در مجالس مطرح می‌شدند مردم صلوات می‌فرستادند، عده‌ای این مسأله را برنمی‌تابیدند، اظهار کرد: زمانی که قوم با جالوت مواجه شدند عظمت لشکر او و خستگی و تشنگی که داشتند موجب ترس آنها شد و گفتند توان مقابله با این سپاه را نداریم و بازهم عده‌ای جدا شدند از لشکر طالوت، زمانی که این جمع قلیل مقابل لشکر بزرگ جالوت قرار گرفتند توکل به خداوند کردند و قلیل بودنشان را از یاد بردند.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان، با بیان اینکه بهشت جاودان اجر و مزد روزه‌داری در روزهای گرم است، گفت: روز قدس روزی بسیار مهم که توجه به آن لازم است، مسجد الأقصی برای مسلمانان همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته است و محل معراج پیامبر اکرم(ص) بوده است، این مسجد جای پرواز پیامبر ما است و این خیلی مهم است.

رژیم صهیونیستی پایگاهی برای حمله به کشورهای اسلامی است

وی ادامه داد: اما چیزی که مهم است این است که ما باید همواره در برابر ظالمان از مظلومان دفاع کنیم، امام خمینی به خوبی می دانستند آمریکا و انگلیس دلسوز یهود نیستند بلکه تشکیل این رژیم را در قلب جهان اسلام برای داشتن پایگاهی به منظور حمله به کشورهای اسلامی تشکیل دادند، این غده سرطانی را باید نابود کرد چرا که هدفی جز حمله به کشورهای اسلامی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ایجاد فساد و فحشا در کشورهای اسلامی و در کل جهان را از اهداف مهم اسرائیل دانست و تصریح کرد: همیشه ماجرای شمر و حسین(ع)، فرعون و موسی و نمرود ابراهیم در طول تاریخ وجود داشته است و اگر امروزه ما سست شویم ضربه خواهیم خورد، البته ملت ما مقتدر و مستحکم در برابر دشمنان ایستاده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر فرماندهی داعش در سوریه، اظهار کرد: این اقدام تنها با اختیار کشور خودمان انجام شد و نشان داد اختیار ما دست هیچکس نیست، و درس عبرتی بود برای داعش و هم اینکه اسرائیل فهمید توان هدف گرفتن این رژیم غاصب را هم داریم و می‌توانیم او را هم مورد حمله موشکی قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان به تعبیر رهبر انقلاب نسبت به حوادث تروریستی تهران و عبارت ترقه بازی، گفت: برخی به این عبارت ترقه بازی اعتراض داشتند، اینها نمی‌فهمند با دشمن چگونه باید برخورد کرد، اینها باید به حضرت زینب (س) هم اعتراض کنند، چرا که ایشان هم پیرامون وقایع روز عاشورا فرمود ما رأیت الا جمیلا و این برای ناکام کردن دشمن است./۲۰۱/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات