۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۰۸۱۸۷
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت های استان برای تربیت حافظان قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ظرفیت های هنری و فرهنگی استان آذربایجان شرقی برای شکوفایی قرآنی، گفت: سهم استان در تربیت حافظان ۱۰ میلیونی کشور باید بارز باشد.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآنی و بازدید از این نمایشگاه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به ظرفیت عظیم قرآن کریم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: قرآن راه‌کار مقابله با جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه دشمن با یأس از تهاجم سخت و نظامی به ایران اسلامی رویکرد خود را معطوف به نبرد نرم و تهاجم فرهنگی کرده است، تصریح کرد: در این میان لازم است به ظرفیت‌های قرآنی و مفاهیم عالی آن متوجه باشیم و از این کتاب شریف الهی بهره مند شویم.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، گفت: تلاش ما در استان نیز باید تربیت حافظان قرآن کریم باشد تا استان ما نیز در این روند به وظیفه خود عامل باشد و فضای قرآنی را در کشور تحقق بخشد و باید ببینم استان ما چه میزان سهیم است.

وی با بیان اینکه سهم استان از حافظان قرآن باید با توجه به ظرفیت‌ها بسیار باشد و حدس ما نیز میزان بالای حافظان بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و قرآنی تبریز سهم ما باید زیاد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: تحقق این امر نیازمند تلاش مضاعف نخبگان قرآنی و مسؤولان استان است، قرآن کتاب شریف الهی و راه سعادت بشری است و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد، استان ما باید با قرآن و با فرهنگ این کتاب شریف مأنوس باشد.

وی با اشاره به جذابیت نمایشگاه قرآنی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ادامه داد: هنرمندان و مسؤولان دانشگاه در برپایی نمایشگاه زحمات ارزنده ای را داشتند که از آنها قدردانی می کنیم، نمایش جذابیت های هنری قرآن کریم کاری مهم و ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی و نبرد نرم با دشمن باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های قرآنی بهره کافی و وافی را برد، تصریح کرد: اگر در برابر این حربه دشمن ایستادگی نکنیم، به جهت خاصیت نرم و پنهان تهاجم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات