۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۸۲۹۸
امام جمعه تبریز: 

جنایات آمریکا علیه ملت ایران تمام‌نشدنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: داعش، طالبان، القاعده و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه از سوی آمریکا راه‌اندازی، تجهیز و حمایت شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به ۱۲ تیر سالروز حمله تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: این واقعه سند جنایت آمریکایی در منطقه است.

وی با اشاره به ابعاد فاجعه‌بار این حمله تروریستی خاطرنشان کرد: هواپیمای مسافربری ایرباس ایران با ۲۷۵ نفر مسافر و ۱۶ خدمه پرواز  که از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی که از سوی 2 موشک آمریکایی در نزدیکی جزیره ایرانی سرنگون شد، تنها گوشه‌ای از جنایات ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امیدوار به هدایت کسانی هستیم که به آمریکا امید دارند، گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران یکی از جنایت‌های آمریکا در طول ۳۸ سال انقلاب اسلامی بود، ابعاد گسترده‌تر این جنایات را در دوران هشت سال دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جنگ تحمیلی با هدف براندازی انقلاب اسلامی از سوی استکبار جهانی علیه ملت ایران به راه افتاد، صدام تنها یک عامل بود که وارد جنگ نیابتی شد و باید دانست که آمریکا یا همان شیطان بزرگ، تروریست‌پرور بوده و هدفی جز سرکوب مسلمانان و استعمار ثروت ممالک اسلامی ندارد.

وی با بیان این‌که داعش، طالبان، القاعده و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه از سوی آمریکا راه‌اندازی، تجهیز و حمایت شده‌اند، تصریح کرد: آمریکا نام خود را دفاع از حقوق بشر گذاشته و بودجه‌های عظیمی با نام حقوق بشر تنها برای کشتار کودکان جهان اسلام خرج می‌‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که جنایات آمریکایی تنها در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فتنه‌های مختلف قومیتی و مذهبی، حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب‌ و تجهیز سازمان‌های تروریستی برای ترور شخصیت‌های نظام و در نهایت تحریم‌های ظالمانه از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های خود در نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال؛ سالروز جنایت تاریخی وهابیت در تخریب مرقد شریف ائمه اطهار در قبرستان بقیع اظهار داشت: تخریب قبور ائمه بقیه و مرقد دیگر علمای شیعه از سوی وهابیت عمق کینه‌توزی این فرقه افراطی و غیراسلامی را نشان داد.

وی ادامه داد: وهابیان ابتدا مرق شریف ائمه بقیع را تخریب کردند و سپس گنبد نبوی را به توپ بستند، آن جنایتکاران تاریخ بشریت با تخریب قبور اشیا نفیس حرمین شریفین را به غارت بردند و سپس به کربلا حمله کردند و جواهرات حرم را دزدیدند، در جریان این حمله بی‌شرمانه هفت هزار نفر از مردم و علمای عراق را شهید کردند.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018 لقب یافته است، اظهار داشت: 12 تیرماه سال ۱۳۴۹ سالگرد ارتحال علامه امینی صاحب اثر ارزشمند و ماندگار الغدیر است، سؤال اینجاست که آیا توانسته‌ایم در حق این شخصیت بزرگ اسلام ادای دین داشته باشیم؟.

وی علامه امینی را یکی از افتخارات جهان تشیع به ویژه منطقه آذربایجان دانست و گفت: در آن دوران که وهابیت در کشور ریشه انداخته بود این عالم بزرگوار جلوی این جریان الحادی و التقاطی ایستاد و با تالیف کتاب الغدیر سنت نبوی و  اسلام ناب محمدی را زنده کرد؛ انتظار داریم مسؤولان فرهنگی نام علامه‌ امینی را زنده نگه دارند.

امام جمعه تبریز در پایان خطبه های نماز جمعه تبریز خواستار حفظ معنویت و نورانیت کسب شده در ماه مبارک رمضان از سوی مؤمنان و عموم مسلمانان شد و اظهار داشت: نباید نور رمضان را با کارهای اشتباه و زبانی از بین ببریم، از خداوند می‌خواهیم ما را از وسوسه‌های شیطانی مصون دارد و معنویت ضیافت الله را حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از حضور پرشور مردم تبریز در نماز عید سعید فطر نیز تشکر کرد و با اشاره به حضور نمازگزاران در خیابان‌های منتهی به مصلای امام خمینی(ره) گفت: در برخی مسیرهای منتهی به مصلا بلندگوها قطع بود که از این بابت ازمردم عذرخواهی می‌کنم./۲۰۱/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات