۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۰۶۶
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

منافقان با داعش تفاوتی ندارند/دولت قرار داد با شرکت خودروسازی فرانسه را لغو کند

محمدجواد لاریجانی به حمایت فرانسه از منافقان اشاره کرد و از دولت خواست برای مقابله با این تفکر قرار داد با شرکت خودروسازی پژو را لغو کند.
محمد جواد لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ تیر در نشستی رسانه‌ای،گفت: تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی گامی مورد تایید قوه قضاییه است و مغایرتی نیز با ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ندارد.

وی افزود: اگر منشور حقوق شهروندی به عنوان یک سند توصیه‌ای مطرح بود، نمی‌توانست تاثیرگذار باشد. هرچند معتقد هستیم که این منشور می‌تواند به عنوان لایحه ارائه شود تا از آن بهر بیشتری گرفته شود.

دبیر ستاد حقوق بشر دستگاه قضا با بیان این مطلب که باید همگی برای احقاق حقوق مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: در قضیه برجام اروپایی‌ها نیز راه آمریکا را رفتند، بهانه  اروپایی ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است و می گویند که اگر با ایران کار کنند از سوی آمریکا تحریم می شوند اما ما می گوییم که شما تعهد کرده اید و باید به آن عمل کنید و بهانه تراشی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپایی ها در اجرای تعهدات خود در خصوص برجام کوتاهی کرده اند، گفت:کشور های اروپایی می گویند که نمی گذارند ما به برجام عمل کنیم و آمریکا می گوید نمی گذاریم برجام اجرا شود، باید بگویم که تفاوتی بین این دو برای ما وجود ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: آنها تعهد کرده بودند بعد از برجام تمام تحریم ها یک باره لغو شود و باید این کار را انجام می دادند،اینکه  گاهی اوقات در جایی یک ال سی برای کشور باز شود در شان کشور ما نیست، چرا که کشور ما سالها با تحریم زندگی کرده ، و برداشته شدن چند تحریم تاثیری برای ما ندارد.

لاریجانی در خصوص کارشکنی فرانسه در میزبانی از سران منافقان گفت: وزیر امور خارجه کشور ما با وزیر امور خارجه فرانسه دیداری داشت و هنوز هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان از خاک فرانسه برنخواسته بود که کشور فرانسه میزبان منافقان شد،این اقدام توهین آشکار به ایران بود.

لاریجانی با بیان اینکه فرانسه در کشور خود گروهی از داعش را تشکیل داده است، افزود: منافقان از نظر ما با داعش هیچ تفاوتی ندارند؛ اما مقامات فرانسه عنوان می کنند که با منافقان ارتباطی ندارند، بهتر است این جوک های سیاسی را به مردم خودشان تحویل دهند.

وی تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می کنم  که روابط خود را با فرانسه کاهش  و قرارداد خود را با شرکت خودرو سازی پژو لغو کند تا شاید صنعت خودرو سازی کشور احیا شود./۸۵۶/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات