۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۹۲۵۳

دیدار سران و ریش سفیدان عشایر آذربایجان با امام جمعه تبریز

جمعی از سران، معتمدان، ریش سفیدان و خادمان عشایر آذربایجان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.
دیدار عشایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از سران، معتمدان، ریش سفیدان و خادمان عشایر آذربایجان امروز به همراه کارکنان اداره امور عشایر، اتحادیه تعاونی های عشایری و شرکت های تابعه، بسیج عشایر و صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در این دیدار از عشایر آذربایجان بعنوان مدافعان حریم اسلام و ولایت یاد کرد و اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ انقلاب شاهد نقش مؤثر و اساسی عشایر در مبارزات علیه رژیم طاغوت، دوران 8 سال دفاع مقدس به ویژه آزادسازی منطقه میمک خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل بسیج عشایری به فرمان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نقش عشایر در محافظت از مرزها و مقابله با دشمن متجاوز بر کسی پوشیده نیست، ضمن این‌که این قشر فعال، تولیدکننده و همواره هدفمند در توسعه و پیشرفت کشور اقدامات اساسی انجام می دهند.

امام جمعه تبریز نقش عشایر در توسعه اقتصادی کشور در زمینه هایی مانند نیروی کار، مواد غذایی و مواد خام صنعتی را یادآور شد و گفت: عشایر به سبب دارا بودن یک سوم دام های کشور، توانسته اند تقاضای گوشت و مواد لبنی کشور را به بهترین شکل پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تولید محصولات و صنایع دستی در افزایش درآمدهای غیر نفتی و صادرات بسیار مهم است و تولیدات عشایر از جمله الگوهای اقتصادمقاومتی در زمان تحریم محسوب می شود.

همچنین سیدمحمدحسن آل هاشم، مدیرکل امور عشایر استان نیز در سخنانی با ارایه گزارشی از آمار عشایر و تولیدات عشایری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: عشایر استان دو درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، اما بیش از 20 درصد مواد لبنی، پروتئینی و گوشت مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند.

وی از تلاش بی‌وقفه جامعه عشایری برای رسیدن به خودکفایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: عشایر آذربایجان بعنوان سلحشوران مدافع انقلاب اسلامی، دست یاری به امام و ملت ایران داده و هم پیمان با دولت در راستای تحقق اهداف عالی نظام هستند.

سرهنگ اسرافیل نژاد، مسؤول سازمان بسیج عشایر استان نیز به برخی از اقدامات بسیج در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: تامین امنیت عشایر، تشکیل پایگاه های مقاومت بسیج عشایری، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عشایری، مشارکت در ایجاد بیمارستان صحرائی، اعزام اکیپ های پزشکی به کمک اداره کل امور عشایر استان بخشی از فعالیت این سازمان است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات