۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۹۴۵۷
امام جمعه تبریز:

ائمه جمعه دستگاه های فرهنگی را به سمت برنامه های اثرگذار سوق دهند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ائمه جمعه باید محور برنامه های فرهنگی باشند، گفت: ائمه جمعه باید دستگاه های فرهنگی چون ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی را به سمت فعالیت های فرهنگی اثر گذار سوق دهند.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز در یدار جمعی از مردم و مسؤولان شهرستان هشترود، اظهار داشت: دشمن زمانی که از تهاجم سخت و برنامه نظامی در براندازی نظام اسلامی مأیوس شد استراتژی برخورد خود را با انقلاب تغییر داد.

وی با بیان اینکه دشمن در این تقابل تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ را در برنامه قرار داده است، گفت: بهره گیری از هزاران سایت، برنامه ماهواره‌ای و شبکه های اجتماعی از جمله ابزارهای تقابل نرم دشمن با انقلاب اسلامی ایران است، دشمن در این برنامه تلاش دارد تا اعتقادات ملت ایران را تضعیف کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مد گرایی، مواد مخدر و بی اعتماد کردن جوانان نسبت به نظام اسلامی و مسؤولان کشور تلاش دارند تا جوانان را از مسیر انقلاب دور کنند و اعتقادات آنها را بگیرند، دشمن می خواهد جوانان از ولایت فقیه دور شوند و اعتقاد خود را نسبت به رهبری انقلاب از دست دهند.

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی تأثیر گذار و دوری از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که باید مورد توجه قرار دهیم آن است که شیوه های سنتی در مسأله فرهنگ پاسخ گو نیست و لازم است از شیوه های به روز و تأثیر گذار بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه از جمله خطراتی که جوانان را مورد هدف قرار داده است مسأله اعتیاد و مواد مخدر است، اذعان داشت: مواد مخدر بیش از آنکه یک مسأله اقتصادی باشد یه رویکرد سیاسی برای مقابله نرم با آرمان‌های امام راحل است و در این برنامه می خواهند جوانان را از این نظام بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محوریت قرار دادن نماز جمعه در برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است، تمام فعالیت‌های فرهنگی نیز باید با محوریت و هماهنگی امام جمعه صورت گیرد، همچنین حضور در نماز جمعه باید پرشور باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به اشاره به دغدغه دیگر امروز کشور که بارها از سوی رهبر انقلاب طرح شده است و با آمیخته کردن شعار چند سال به صورت پی در پی به مسأله اقتصاد اهمیت آن را گوشزد شده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید با جدیت پیگیر شود و مردم و مسؤولان شهرستان هشترود که مردمی دیندار و ولایتمدار هستند باید آن را به طور جد مورد توجه قرار دهند./202/854/ب1

ارسال نظرات