۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۵۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ریاکاری سبب سبک‌وزنی اعمال انسان در دستگاه الهی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ریا عمل انسان را دچار سبک‌وزنی کرده و چنین عملی در دستگاه الهی ارج و قیمتی ندارد، گفت: در زمان انجام کار باید تمام تلاش ما این باشد که رنگ اخلاص بر همه رنگ‌های دیگر غلبه داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صبح امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به اهمیت اخلاص در کارها و مسؤولیت‌ها، اظهار کرد: اگر کارها با نیت خدایی و با خلوص نیت صورت گیرد، ارزش آنها دوچندان خواهد بود.

وی با تأکید بر داشتن اخلاص به هنگام انجام کار، اضافه کرد: بدیهی است هر چه کار انسان از غَلّ و غش دورتر باشد سنگین‌تر و قیمتی‌تر خواهد بود که این نتیجه اخلاص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سُمعه و ریا عمل آدمی را دچار سبک‌وزنی می‌سازد و چنین عمل در دستگاه الهی ارج و قیمتی ندارد، ادامه داد: از این‌ رو به هنگام انجام کار باید تمام تلاش و همت آن باشد که رنگ اخلاص آن بر همه رنگ‌های دیگر غلبه داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خدا را دیدن و غیر او را ندیدن، برای او کار را سامان دادن و انگیزه‌های غیر خدایی را دخیل ندادن، عیار عمل مسلمان را بالا می‌برد و آن را به حد نصاب لازم می‌رساند.

وی با اشاره به آیه قرآنی «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ»، اضافه کرد: خداوند تأکید می‌کند «رنگ خدایی بپذیرید، رنگ ایمان و توحید و اسلام و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟ و بگویید ما تنها او را عبادت می‌کنیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: فلسفه نظام و آفرینش هستی آن است که انسان اولاً اهل کار و تلاش باشد و ثانیاً آن کار را خالصانه و بدون هر پیرایه‌ای برای خدا انجام دهد، «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیاةَ لِیبْلُوَکمْ أَیکمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ»؛ آن کس که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدام‌یک از شما بهتر عمل می‌کنید و او توانا و آمرزنده است.

وی با بیان اینکه هر چه عیار اخلاص بیشتر باشد بُرد عمل بیشتر و عظمت و جایگاه آن والاتر خواهد بود، اظهار کرد: امام صادق(ع) در این زمینه فرمود: «مَن تَعَلَّمَ للّهِ و عَمِلَ للّهِ و عَلَّمَ للّهِ دُعِی فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما»؛ آن کس که بیاموزاند و بیاموزد برای خدا و عمل کند برای خدا در عالم بالا و ملکوت از او و کار او به عظمت یاد می‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: عملی که با چاشنی اخلاص همراه باشد سرعت و سبقت آن از دیگر اعمال بیشتر است و به مقصد و مقصود می‌رسد و امام علی(ع) هم در این زمینه می‌فرماید «أخْلِصْ تَنَلْ»؛ اخلاص داشته باش تا به مقصد برسی./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات