۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۰۹۵۵۸
فلاحت پیشه:

ایران در تمامی زمینه‌ها آماده مقابله با دشمنان نظام اسلامی است

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران امروز نه تنها در حوزه دفاعی بلکه در تمامی زمینه‌ها آماده وارد کردن ضربات متقابل مُهلک به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله آمریکا است.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره تغییر ماهیت و رویکرد آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و همچنین جنایت سقوط هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 67 بر اثر شليك موشكی از ناو آمريكايی وينسنس در آبهای خليج فارس، گفت: تمام اقدامات خصمانه‌ای که می‌توان علیه یک کشور به کار گرفت، دولت آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران از جمله جنگ مستقیم، حمله به غیر نظامیان و... مرتکب شده است. 

وی افزود: به دلیل اقدامات متعدد خصوت آمیز آمریکا علیه نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران، مسلماً ایجاب می‌کند که سیاست دفاعی در مقابل آمریکا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، راهبردی و... بر اساس اوج خصومت و دشمنی آنها طراحی شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شلیک موشکی از ناو آمریکایی در سال 67 به هواپیمای مسافربری ایران، تصریح کرد: این اتفاق تأسف بار، بزرگترین جنایت هواپیمایی در تاریخ بود؛ جای سوال است که چرا جمهوری اسلامی ایران تنها با دریافت ۶۰ میلیون دلار غرامت راضی به بسته شدن این پرونده شد، در حالی  که عملاً دفاع از حقوق مادی و معنوی این مسئله تأمل بیشتری می‌طلبید.

وی در مقایسه این جنایت با مسأله فردی که پنج سال در لبنان توسط گروهی اسیر شده و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار علیه ایران حکم گرفته بود، گفت: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مسأله مقصر نبود و در حالی که همواره در مساعدت و میانجی‌گری انسان دوستانه پیش‌قدم بوده، حکم صادره علیه ایران بسیار سنگین و مبلغ ۶۰ میلیون دلار در مقابل آن بسیار ناچیز است؛ از این رو وظیفه ما این است که با اعلام انزجار از آمریکا، نگرانی خود را از بسته شدن پرونده‌های حقوقی اعلام کنیم.

فلاحت پیشه در پاسخ به این سؤال که با توجه به این موضوع که دولت کنونی باب تعامل را با آمریکا در پیش گرفته، آیا ممکن است متحمل آسیب شود، اظهار داشت: سیاست خارجی به ویژه در قبال آمریکا از نوع مقوله‌های کلانی است که در حوزه اختیارات دولت نیست، در عین حال که دولت می‌تواند در این مسائل موضع‌گیری‌هایی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان از سوی شورای عالی امنیت ملی زیر نظر مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شود البته باید همواره تلاش کرد تا مواضع اتخاذ شده بر وحدت و انسجام ملی خدشه وارد نکند./۸۵۶/
۳۰۲/ب2

ارسال نظرات