۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۷۸۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

بهترین مسیر برای تقرب به خدا ولایت و بندگی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بهترین مسیر برای تقرب به خداوند را ولایت و بندگی دانست و گفت: خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند به سوی تقوای الهی دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد در صف اهل صداقت قرار داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص بیرون رفتن عده‌ای از مردم از مسیر بندگی گفت: خداوند متعال ولی مومنان است اما کسانی که کافر شده و از راه دین خارج شدند طاغوت ولی و سرپرست آنها است.

وی در ادامه افزود: آن عده‌ای که مسیر گمراهی را انتخاب کردند به جای اینکه بیایند دین خدا را بپذیرند و بندگی او را داشته باشند و از تاریکی ها به نور حرکت کنند خداوند متعال را رها می‌کنند و به سراغ طاغوت رفته و جزو عوامل او درمی‌آیند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن دو مسیر را به ما نشان داده است اظهار کرد: نخست مسیر نور و صلح و ولایت است و مسیر دیگر مسیر تجاوزگری، کشتار و ظلم است از این رو خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند به سوی تقوای الهی دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد در صف اهل صداقت قرار داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آیات قرآن درباره معین شدن صف مومنان و منافقان ابراز کرد: خداوند متعال می‌فرماید من ولی مومنان هستم اما کسانی که کافر هستند و از راه دین خارج شده‌اند هر کسی می‌تواند ولی آنها باشد در جای دیگر می‌فرماید کسانی که ایمان دارند در راه خداوند می‌جنگند اما کافران در صف طاغوت با مسلمانان می‌جنگند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرافت مومنان می‌طلبد که برای خدا و در صف او با دشمن نبرد کنند خاطرنشان کرد: مومنان باید در راه خداوند متعال قدرتمند ایستادگی کرده و با دشمن بجنگند جنگ همواره از ابتدای تاریخ میان جبهه حق و باطل وجود داشته و خواهد داشت خداوند مومنان را دعوت می‌کند که صف خود را با صادقین هماهنگ کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مصادیق صادقین تاکید کرد: پیامبران مصداق بارز صادقین هستند رسول گرامی اسلام سرور و بزرگ تمام صالحان و صادقان اهل عالم است امیرمومنان(ع) حضرت زهرا(س) و تمام فرزندان پاک و مطهر آنها صادقین هستند اولیای الهی و بندگان خوب خداوند متعال هر قدر که انسانیت در آنها بیشتر باشد به مرکز صداقت نزدیک‌تر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دعوت خداوند از مومنان برای نبرد با سردمداران کفر و نفاق تصریح کرد: خداوند متعال به مومنان می‌فرماید با سردمداران کفر و نفاق بجنگید آن قدر با آنها بستیزید تا فتنه‌ها ریشه کن شود چون کفر و استکبار هستند که فتنه را به وجود آورده و آن را پرورش می‌دهند از این رو اهل تقوا باید در تمام امور به خداوند توکل کنند.

وی در پایان گفت: اهل تقوا و مومنان در تمام امور به خداوند متعال توکل و تکیه می‌کنند چون به حمایت خداوند متعال اعتقاد و ایمان دارند آنها می‌دانند هر کجا که باشند خدا آنها را تنها نگذاشته و دست از نصرت و یاری آنها برنمی‌دارد زیرا خداوند در قرآن فرموده است اگر خدا را یاری کنید او هم شما را در گرفتاری‌ها و سختی‌ها یاری خواهد کرد./۲۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات