۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۰۹۹۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جذب نوجوانان به دوره‌های قرآنی آینده معنوی آنها را تضمین می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها از ظرفیت کلاس‌های اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی حداکثر استفاده را داشته باشند، گفت: جذب نوجوانان به دوره‌های قرآنی آینده معنوی آنها را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ترویج سبک زندگی اسلام ایرانی و نقش عفاف و حجاب در خانواده از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف مطالبه مردم و جوانان است، افزود: همه مردم خواستار جامعه عفیف هستند؛ ازاین‌رو باید زمینه تقویت بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی فراهم شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آغاز دوره‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و کودکان در سراسر استان از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، از خانواده‌ها خواست تا از ظرفیت این کلاس‌ها استفاده حداکثری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جذب نوجوانان به مراسم قرآنی نقش بسزایی در آینده جامعه دارد، ارتقای اطلاعات دینی و هویت مذهبی خانواده‌ها را امری لازم دانست و گفت: جذب کودکان و نوجوانان به دوره‌های دینی و فرهنگی آینده معنوی آنها را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید در همه حال مراقب تربیت نوجوانان در خانواده بود، اضافه کرد: شرکت دادن فرزندان در مراسم عقیدتی، قرآنی و عرفانی نقش بسزایی در تربیت قرآنی آنها دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ارتقای اطلاعات دینی، باورهای مذهبی و مشاوره‌ای خانواده‌ها را امری لازم دانست و خاطرنشان کرد: باید خانواده‌ها از فراهم کردن امکانات رفاهی منفی برای فرزندان خود بپرهیزند تا زمینه هدایت بهتر فرزندان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید خانواده‌ها در معاشرت‌های خود حساسیت‌های بیشتری را لحاظ کنند، اضافه کرد: باید فرزندان را در انتخاب دوست خوب آگاه کرد؛ زیرا همسالان نقش پررنگی در شکل‌گیری شخصیت و تربیت فرد دارند و خانواده‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی والدین را دارای نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذاری در تربیت فرزندان دانست و اظهار کرد: بعد از والدین نحوه رفتار و فعالیت اقوام و همسایه‌ها، رسانه‌ها، مراکز مختلف فرهنگی، مؤسسات قرآنی، شرکت در کلاس‌های دینی و حتی عملکرد مسؤولان جامعه در تربیت فرزندان تأثیرگذار است./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات