۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۱۲۷
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان:

راه اندازی پژوهشکده اقدامی مؤثر در تحقق فعالیت های پژوهشی است

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان راه اندازی پژوهشکده را اقدامی مؤثر در رونق بخشی به فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و گفت: با نهادینه سازی شور و نشاط این فعالیت ها در حوزه شاهد رشد فرهنگی جامعه خواهیم بود.
پژوهش

زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، پژوهش را زیربنای حوزه دانست و بیان داشت: ارتقاء و تقویت فعالیت های پژوهشی حوزه از اهداف مهم معاونت پژوهش است.

وی تحقق یافتن علوم حوزوی به تحقیق و پژوهش کاربردی را امری مهم خواند و گفت: کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی نیازمند حمایت است.

صالحی با اشاره به نقش فعالیت های پژوهشی در نهادینه سازی فرهنگ دینی و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه، اظهار داشت: نباید از این فعالیت ها غافل شد.

وی ابراز امیدواری کرد که خیران با حمایت های مادی و معنوی خود از فعالیت‌های حوزوی حمایت کنند و در راستای به ثمر نشستن فعالیت های پژوهشی نقش آفرین شوند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان افزایش بودجه در جهت انجام فعالیت های پژوهشی را از دیگر عوامل مؤثر در حمایت و هدایت این فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: در سایه افزایش این مهم نشاط تحقیق و پژوهش کاربردی در حوزه نهادینه سازی می شود.

وی به نقش دستگاه های فرهنگی و نهادهای اجرایی در به ثمر نشستن فعالیت های پژوهشی اشاره و عنوان کرد: با همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی می توان در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داد.

صالحی در ادامه با تأکید بر ضرورت راه اندازی پژوهشکده، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیاز ضروری حوزه بوده و در رشد، هدایت و حمایت فعالیت های پژوهشی نقش آفرین است.

وی با اشاره به فعالیت های مؤثر طلاب در حوزه پژوهش، بیان داشت: هدف ما از حمایت و هدایت فعالیت های پژوهشی طلاب نقش آفرینی در عرصه فرهنگی بوده و امید است با ارتقای فعالیت های مفید و مؤثر با توجه به نقشی که حوزه در نهادینه سازی فرهنگ دینی و فرهنگی جامعه دارد، در این راستا ایفای نقش کنیم./۹۴۵۹/302/ب2

ارسال نظرات