۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۲۲۱
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

باید قائل به عدالت و شفافیت اطلاعاتی باشیم

انتظامی گفت: وقتی در قانون کشور به صراحت داریم که مذاکرات مجلس باید به صورت زنده برای مردم پخش بشود این یعنی اعتقاد به آگاهی مردم داریم و مالکیت مردم در حکومت. دولت ها امانتدار هستند و وظیفه انتقال اطلاعات به مردم بر عهده آن هاست.
انتظامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مراسم رونمایی از سامانه جامع «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

حسین انتظامی در سخنانی در این مراسم گفت: وقتی در قانون کشور به صراحت داریم که مذاکرات مجلس باید به صورت زنده برای مردم پخش بشود این یعنی اعتقاد به آگاهی مردم داریم و مالکیت مردم در حکومت. دولت ها امانتدار هستند و وظیفه انتقال اطلاعات به مردم بر عهده آنهاست.

وی بیان کرد: اجرای این قانون تا سال 92 به تعویق افتاد و احیای این قانون از برنامه‌های دکتر حسن روحانی بود. در سال 94 فرمانی به وزیر وقت علی جنتی برای تشکیل کمیسیونی به ریاست وزیر ارشاد و عضویت چند دستگاه دولتی از جمله رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و رییس دیوان عدالت اداری ابلاغ شد و نظر کمیسیون این بود که ساختاری موازی و جدید ایجاد نشود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بیان کرد: این سامانه توسط سازمان فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت ارشاد راه اندازی شده است و بالغ بر 8 ماه کار مطالعاتی بر روی آن انجام شده، بررسی های تطبیقی با سایت های مشابه در کشورهای مختلف انجام شده است و شرکت موکفا مجری این پروژه با دبیرخانه آن ارتباط تنگاتنگی داشت.

وی افزود: این سامانه به صورت 45 روزه و آزمایشی فعال شد و معتقدیم همچنان برای رفع اشکالات باید آزمایشی بماند. 34 دستگاه از قوه های مجریه، مقننه و قضاییه به این سامانه پیوستند و البته انتظارمان این است که 400 دستگاه مشمول این قانون به این سامانه بپیوندند.

انتظامی در آخر گفت: باید قایل به عدالت و شفافیت اطلاعاتی باشیم تا از فساد جلوگیری کنیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات