۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۴۰۶
آیت الله قرهی:

مراقبه و طهارت نسبی سبب فهم بهتر قرآن می‌شود

آیت الله قرهی گفت: از راه‌های تفهیم قرآن و تفسیر آن طهارت نسبی داشتن است یعنی شخص بر چشم، فکر، گوش، زبان، دل و فکر خود مراقبه داشته باشد.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(ع) امروز در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: اگر کسی می خواهد به ترجمان قرآن دست یابد باید به تفسیر آن مراجعه کند.

وی افزود: برای دستیابی به تفسیر باید مترجمان واقعی قرآن یعنی اهل بیت(ع) مراجعه کرد، تفسیری که از کلام معصوم(ع) باشد قابل اعتماد است.

آیت الله قرهی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه غیر از انسان‌های مطهر کسی قرآن را لمس نمی‌کند، عنوان کرد: منظور از مطهرون در این آیه از قرآن کریم اهل بیت(ع) هستند چراکه آنان در مقام طاهر و طهارت کننده قرار دارند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(ع) با اشاره به اینکه تفسیر به رای کردن قرآن اشتباه است، بیان داشت: تفسیرهای امروزی نظیر تفسیر المیزان با ارجاع به کلام معصوم نوشته شده است و علمای بزرگ چیزی از نزد خود بیان نکردند.

وی با بیان اینکه مفسر قرآن بودن به این سادگی نیست، افزود: یک مفسر باید به لغت شناسی، صرف و نحو، ادبیات عرب، حدیث شناسی، علم رجال و چندین علم دیگر مسلط باشد علامه طباطبایی و بسیاری از مفسران بزرگ شیعه بر این علوم تسلط داشتند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه یکی از معجزات بزرگ پیامبر اسلام(ص) قرآن است، ابراز کرد: قرآن علم و معجزه‌ای است که در همه زمان‌ها کارآیی داشته و می‌توان از آن بهره برد، هر سخن آن حساب و کتاب دارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(ع) بیان داشت: یکی از راه‌های تفهیم قرآن و تفسیر آن طهارت نسبی داشتن است یعنی شخص از چشم، فکر، گوش، زبان، دل و فکر خود مراقبه داشته باشد اگر چنین کرد بهره‌برداری او از قرآن بیشتر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌ها فهم و بهره‌برداری از قرآن کریم اتصال به امام زمان(عج) است، برای اتصال به امام زمان(عج) از گناه پرهیز کرده و به واجبات عمل کنید، دعای فرج را زیاد بخوانید، دائم الوضو باشید هنگام خواب چند دقیقه با حضرت صحبت کنید این مسائل به نوعی طهارت روح ایجاد کرده و زمینه اتصال را فراهم می‌کند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات