۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۱۰۴۹۸
امام جمعه کارون مطرح کرد؛

ضرورت پرداختن بیشتر خواص و نخبگان به شخصیت بزرگ حمزه سیدالشهدا در جامعه

کارشناس دینی گفت: خواص و نخبگان در جامعه باید به تبیین رشادت ها، ولایتمداری و قرابت حضرت حمزه سیدالشهداء به پیامبر اسلام(ص) بیشتر بپردازند.
خضیراوی امام جمعه کارون

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با تبیین این شخصیت بزرگ جهان اسلام، اظهار داشت: حمزه سیدالشهدا(ع) از صحابه جلیل القدر و عموی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بود و کسی است که در سخت ترین دوران مکه به پیامبر اسلام ایمان آورد.

امام جمعه کارون درباره جایگاه مهم حضرت حمزه(ع) در میان صحابه پیامبر اسلام، بیان داشت: حمزه سیدالشهدا(ع) از جمله کسانی بود که همه صحابه و قبیله قریش روی آن حساب ویژه ای باز کرده بودند و از جمله مدافعان و صحابه ای بود که پیامبر اسلام با تکیه بر ایشان در مقابل قریش ایستاد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون افزود: تبعیت حمزه سیدالشهدا(ع) از رسول اکرم(ص) سبب شده بود که مسلمان قوت بیشتری در مکه بگیرند چون پیامبر اسلام در مکه سخت ترین دوران را گذراند.

حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به پیوستن حضرت حمزه(ع) به پیامبر اسلام(ص)، گفت: وقتی که خبر رسید حمزه سیدالشهدا(ع) به پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) ایمان آورد، بازتاب اهمیت این خبر در مکه بسیار مهم اعلام شد و قریشی ها از این خبر هراسان شدند.

وی در ادامه تبیین جایگاه حضرت حمزه سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: علت هراسان شدن قریشی ها از پیوستن حضرت حمزه(ع) به پیامبر اسلام، جنگ جویی و شهامت کم نظیر او بود.

امام جمعه کارون بیان داشت: در جنگ بدر حمزه سیدالشهدا(ع) و همچنین حضرت علی(ع) جزء اولین نفراتی بودند که پیامبر اکرم(ص) آن ها را به میدان جنگ تن به تن فرستاد.

کارشناس دینی درباره نحوه شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)، بیان داشت: حضرت حمزه(ع) عموی گرامی پیامبر اسلام در جنگ احد که یکی از سرداران بود به شهادت رسید و رسول اکرم(ص) به شدت از شهادت وی متأثر و اندوهگین شد و دستور داد مجالس عزا برای این سردار رشید اسلام برگزار شود.

حجت الاسلام خضیراوی ابراز داشت: لقب سیدالشهدا(ع) را خود پیامبر اکرم(ص) به حضرت حمزه(ع) داد و در تاریخ اسلام حضرت حمزه(ص)، سیدالشهدای صحابه رسول اکرم(ص) محسوب می شود.

وی با اشاره به عوامل شهرت جایگاه حضرت حمزه در تاریخ اسلام، تصریح کرد: شخصیت بزرگ و شهامت و ولایتمداری حضرت حمزه و تبعیت او از پیامبراسلام باعث شد که یک شخصیت مهم و مشهوری در تاریخ اسلام از آن یاد شود.

امام جمعه کارون در پایان اظهار داشت: متأسفانه خواص و نخبگان جامعه ما در تبیین شخصیت تاریخی و بزرگ حمزه سیدالشهدا(ع) کم کاری کردند و لازم است بیشتر به تبیین رشادت ها و شخصیت این صحابه جلیل القدر و عموی گرامی پیامبر اسلام پرداخته شود./9453/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات