۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۵۲۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی درگرو اجرایی شدن امر به معروف است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش معضلات و مشکلات اخلاقی موجود در جامعه در گرو احیا و اجرای بهتر امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، بر توجه بیشتر به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و زمینه‌سازی برای اجرای مناسب این فریضه در سطح جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به رسالت همگانی در اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن ارزش‌هایی چون امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند سبب ترویج خوبی‌ها و جلوگیری از زشتی‌ها در جامعه اسلامی شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر دو قسم است؛ یکی وظیفه همگانی و عامه و دیگری خاص که وظیفه افرادی ویژه است؛ اما هر دو قسم آن باید در جامعه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: انسان وقتی باخبر بود که فعل حرامی انجام می‌شود بر او واجب است که به وظیفه دینی و شرعی خود پرداخته و مسؤولیت خود را در قبال جامعه انجام دهد؛ اما نباید این کار سبب مفسده یا با امر به معروف خاص مشتبه شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) یک نمونه کامل عملی در این رابطه بود که نشان دهد حتی با کمی یاران و افراد این وظیفه از افراد ساقط نمی‌شود.

به گفته این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی، راز ماندگاری این قیام بی‌شک اخلاص در عمل و خالص شدن برای خدا است به‌گونه‌ای که امام حسین(ع) قهرمان عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امام سوم شیعیان بالاترین مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر را انجام داده است، گفت: اگر به این فریضه الهی به درستی عمل شود بسیاری از مشکلات موجود در جامعه مرتفع خواهد شد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش معضلات و مشکلات اخلاقی موجود در جامعه در گرو احیا و اجرای بهتر امر به معروف و نهی از منکر است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات