۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۶۷۱
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان:

خداوند استعداد حيا و عفاف را در زن به وديعه گذاشته است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان با اشاره به اينكه خداوند استعداد حيا و عفاف را در زن به وديعه گذاشته است، گفت: خداوند حجاب را حق زن دانسته و با اين تکليف خواسته تا او را به کمال و تقرّب لازم برساند.
حجت الاسلام سيد عدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني، صبح امروز در آستانه 21 تيرماه روز حجاب و عفاف در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: اگر به روح احکام اسلام از جمله حکم حجاب توجه شود، حجاب براي زن از نوع حکم تحميلي و اجباري نيست بلکه از نوع تشريفي است چرا که ريشه در فطرت زن دارد.

وي با اشاره به اينكه، خداوند استعداد حيا و عفاف را در زن به وديعه گذاشته است، افزود: خداوند حجاب را حق زن دانسته و با اين تکليف خواسته تا او را به کمال و تقرّب لازم برساند.

حجت الاسلام حسيني يادآور شد: امام خميني(ره) مي فرمايد، حجاب به معناي متداول ميان ما که نام آن حجاب اسلامي است با آزادي مخالفتي ندارد، بلكه اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد و ما آنها را دعوت مي‌کنيم که به حجاب اسلامي رو آورند و زنان شجاع ما از بلاهايي که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده به ستوه آمده و به اسلام پناهنده شده اند.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نيز در مورد حجاب و عفاف به حجابي تأکيد دارد که سبب تشخّص و آزادي زن است و بر خلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانه ماديگرايان، سبب اسارت زن نيست.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان خاطرنشان كرد: زنان و دختران مؤمن و متدين ما بايد مراقب باشند، مناديان دروغين حقوق بشر امروز در غرب با دامن زدن به بحث فمنيسم درصدد ايجاد ولنگاري و اباحه گري در جوامع اسلامي هستند و با اظهارات سخيفي که نسبت به جايگاه و نقش زن دارند قصد دارند مقام و جايگاه رفيع زن را تنزل داده و مخدوش کنند.  

وي در ادامه با تأكيد بر مطالعه تاريخچه کشف حجاب، گفت: يکي از دردهاي بزرگ مردم متدين ايران دهه 1320 اين بود که به دستور رضاخان، زنان بايد در برداشتن حجاب خود آزاد بوده و اگر فردي يا ملايي متعرض آنان مي شد، شهرباني از زنان بي حجاب حمايت مي‌کرد.

حجت الاسلام حسيني يادآور شد: به برکت خون شهداي قيام مردم در مسجد گوهرشاد و پيروزي انقلاب اسلامي زنان مفتخر به حضور چشمگير و مؤثر در عرصه اجتماعي بوده و با حجاب برتر مشتي محکم بر دهان استکبار زدند.

وي با اشاره به اينكه همه ساله روز 21 تيرماه، يادآور مظلوميت و فداکاري بيش از سه هزار شهيد گلگون کفن راه حجاب در قيام مسجد گوهرشاد هستيم، اظهار داشت: اين قيام خونين در تاريخ ايران، وقار و متانت و ارزش‌گذاري زن را براي هميشه در ميهن اسلامي نهادينه كرد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان ابراز اميداواري كرد، امروز نيز به شکرانه اين نعمت بزرگ، زنان و دختران جوان بيش از گذشته نسبت به رعايت عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند و با مطالعه تاريخ و عبرت از حوادث دلخراش کشف حجاب در زمان پهلوي در قول و فعل مدافع عفاف و حجاب باشند و از اين گوهر ارزشمند، حراست و پاسداري‌كنند./202/1307/ب1

ارسال نظرات