۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۸۱۸
امام جمعه بابل:

شوراي نگهبان با پيكره و شاكله انقلاب پيوندی عمیق دارد

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: شوراي نگهبان در قانون اساسي يك نهاد اصلي و مهم است كه با پيكره و شاكله انقلاب اسلامي پيوند عمیق دارد تا مانع انحراف و ورود افراد ناخالص به اركان نظام اسلامي شود.
امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي روحاني، امام جمعه بابل امروز در جمع رييس، اعضاي ستادي و رابطان بخش هاي دفتر نظارت شوراي نگهبان شهرستان بابل با گراميداشت سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان، گفت: از جمله نهادهاي مؤثر در نظام اسلامي و انقلاب كه سلامت آن را در حوزه سياسي كشور تضمين كرد، نهاد شوراي نگهبان قانون اساسي است.

وي افزود: نقش آفريني نهاد شوراي نگهبان در سلامت انقلاب نقشي اساسي و بسيار مهم است و اگر اين نهاد نبود خطرات بسياري مانند آنچه در مشروطيت اتفاق افتاد، انقلاب اسلامي را تحت تأثير قرار مي داد.

توليت مدارس علميه خاتم الانبيا(ص) و الزهرا(س) بابل تأكيد كرد: اگر حضور شوراي فقها كه با تدبير شهيد شيخ فضل الله نوري در انقلاب مشروطه عملي مي شد و نظارت با نگاهي ديني بر حوزه تصميم گيري كشور صورت مي گرفت، نهضت مشروطه با سقوط مواجه نمي شد.

وي انحراف را از آفت هاي بزرگ هر نظام سياسي بيان كرد و اظهار داشت: شوراي نگهبان در قانون اساسي يك نهاد اصلي و مهم است كه با پيكره و شاكله انقلاب اسلامي پيوند خورد تا مانع انحراف و كجروي و ورود افراد ناخالص به اركان نظام اسلامي شود.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با تأكيد بر شناساندن جايگاه و اهميت شوراي نگهبان با كاركرد آن براي آحاد جامعه، گفت: ثمره شيرين شوراي نگهبان بايد براي جامعه تشريح شود تا آن ها ضمن شناخت اين نهاد بابركت و مهم، عظمت كار اين مجموعه را بشناسند.

وي افزود: شوراي نگهبان مانع ورود جريان هاي ناسالم به عرصه سياسي كشور است و بايد مجموعه اين نهاد قدردان اين فرصت خدمت باشند و با دقت بيشتري كار كنند.

امام جمعه بابل با اشاره به اين كه بابل در حال حاضر بزرگترين شهرستان در استان مازندران است، تصريح كرد: گسترده ترين مجموعه نظارتي در سطح مازندران به نمايندگي از شوراي نگهبان در شهرستان بابل فعاليت مي كنند و خوشحال هستيم كه افراد شاخص، چهره هاي خدوم و شناخته شده در اين نهاد فعال هستند.

وي يكي از رسالت های مهم اعضاي شبكه نظارت را شناخت جريان هاي سياسي، عقبه و ريشه هاي آن بيان كرد و اظهار داشت: با مطالعه رقيق و رصد همه جريان هاي سابقه دار و افراد منتسب به آن ها در كنار برخي جريان هاي نوظهور، نظارتي دقيق در احراز صلاحيت ها انجام دهيد.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني غافل نشدن از فضاي فكري فعال را از ديگر امور مورد انتظار از مجموعه نظارتي شوراي نگهبان عنوان كرد و گفت: برخي از افراد نوظهور سياسي كه سوداي رسيدن به مقام هاي بالاتر را دارند، انتخابات شوراي اسلامي شهر را پله اي براي ورود به عرصه انتخابات مجلس شوراي اسلامي کردند و بايد مجموعه هاي نظارتي به وي‍ه نهاد شوراي نگهبان رفتار و عملكرد آن ها را به دقت مورد ارزيابي قرار دهند.

وي ادامه داد: كسب بصيرت براي جامعه ما در اين برهه حساس تكليف است اما براي افراد و خواص و چهره هاي ذي نفوذ واجب‌الوجوب محسوب مي شود زيرا دشمن از فضاي غفلت جامعه براي استحاله و تغيير مسير انقلاب استفاده مي كند.

مسؤول شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بابل با تأكيد بر وارد شدن مجموعه شبكه نظارت شوراي نگهبان در حوزه پژوهش، تأكيد كرد: شوراي نگهبان با عرضه محصولات پژوهشي به جامعه بايد براي تكميل چرخش بصيرتي افراد به وي‍ژه خواص انقلاب تلاش كند.

وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر حفظ امانت در انتخابات از سوي نهادهاي اجرايي و نظارتي انتخابات، خاطرنشان كرد: اطلاعاتي كه اعضاي شبكه بازرسي شوراي نگهبان درباره افراد به دست مي آورند بايد حفظ شود و نيز تمام اهتمام ناظران شوراي نگهبان بر حفظ و صيانت از آراي مردم و سلامت انتخابات باشد.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اين مطلب كه مماشات و مصلحت نگري شايسته مجموعه شوراي نگهبان نيست، تصريح كرد: شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت ها بايد پس از تحقيق و بررسي و رسيدن به يقين، قاطعانه نظر بدهد.

وي ادامه داد: نبايد احساسات و عواطف در امر نظارت و تحقيق درباره افراد بر مجموعه بازرسان و محققان شوراي نگهبان اثر بگذارد.

امام جمعه بابل با انتقاد از ورود برخي از افراد فاقد صلاحيت در حوزه امور اجرايي كشور و به دست گرفتن مسؤوليت ها در اين عرصه، گفت: دستگاه هاي دولتي در ارتباط با انتصاب افراد دچار لاپوشاني و مصلحت يابي ها مي شوند و متأسفانه افرادي مضر و داراي مشكل در مجموعه تصميم گيري ها وارد شدند كه اين شايسته نظام اسلامي نيست زيرا براي نظام اسلامي يك آسيب و حفره نفوذ فراهم مي كند.

وي تأكيد كرد: انتظار جامعه از شوراي نگهبان، بررسي دقيق درباره احراز صلاحيت افراد در انتخابات است تا مانع ورود افرادي از اين دست در عرصه هاي مهم كليدي نظام اسلامي شود.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با توصيه به اعضاي دفتر نظارت شوراي نگهبان براي گماردن افرادي مسؤوليت پذير، انقلابي و قاطع در عرصه نظارت در شعبات اخذ رأي، اظهار داشت: افرادي كه در شعبات اخذ رأي به عنوان نمايندگان شوراي نگهبان حضور مي يابند بايد هم در ظاهر و هم در عملشان اين نهاد با بركت را حفظ كنند و افرادي راسخ با نگاه تيزبين خود باشند.

گفتني است، در اين ديدار جمشيد آقاجان زاده، مسؤول دفتر نظارت و بازرسي انتخابات شوراي نگهبان شهرستان بابل به تشريح فعاليت هاي اين نهاد در شهرستان به ويژه در انتخابات اخير رياست جمهوري پرداخت./۱۳۱۳/202/ب2

ارسال نظرات