۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۱۱۸۱۹
سخنگوی دستگاه قضا خبرداد:

۱۰ سال حبس برای عامل نفوذی آمریکا /حسین فریدون بازداشت شد

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به دستگیری یک عامل نفوذی و دستگیری حسین فریدون اشاره کرد و گفت: فردی دو تابعیتی که به دنبال جمع آوری اطلاعات و نفوذ بود به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا عصر امروز یکشنبه ۲۵ تیر ماه در یکصدوچهاردهمین نشست رسانه‌ای قوه قضائیه گفت: فردی که تابعیت آمریکا و یکی از کشورهای دیگر را داشت با پروژه نفوذ قصد جمع آوری اطلاعات را داشت که دستگیر شد.

وی افزود: پس از محرز شدن هدایت این فرد از سوی آمریکایی‌ها، معلوم شد که وی به دنبال جمع آوری اطلاعات بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حکم فرد دستگیر شده، عنوان داشت: این عامل نفوذی آمریکا در دادگاه بدوی به 10 سال محکوم شده که قابل تجدید و نظرخواهی است که اگر حکم قطعی شد شاید بیشتر در مورد فعالیت نفوذ وی توضیح دهم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگیر از این نشست با اشاره به حادثه دلخراش پارس آباد اردبیل، بیان داشت: 
پس از اعلام مفقودی آتنا اصلانی، دستگاه های مختلف شروع به بررسی می کنند اما در مرحله اول موردی حاصل نمی شود.

وی افزود: بعد از این مرحله به فردی مشکوک می شوند و این فرد بازداشت می شود. در این مرحله متهم به همسر خود پیام میدهد که مواد مخدر در فلان جا هست، جابه جا کنید. همسر این فرد موضوع را با تیم تحقیقات در میان می گذرد و از این طریق به جنازه می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژهای تصریح کرد: این متهم به مورد دیگری که به قتل رسانده بود، هم اعتراف می کند اما هنوز جسد این مقتول کشف نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: امیدواریم هر چه زودتر پرونده بررسی و حکم صادر شود.

تمرکز بر کارهای فرهنگی در قوه قضاییه

وی با اشاره به نگاه فرهنگی موجود در دستگاه قضا بیان داشت: از سال ۹۴ تصمیم بر این شده است که به سمت کارهای فرهنگی پیش برویم. در همین راستا نیز با پیگیری سازمان زندان‌ها تنها برای ۳۰ نفر محکوم به اعدام که اقدام به حفظ قرآن مجید کرده بودند، تخفیف در مجازات اعمال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در خصوص بازدید اخیر سفرای کشورهای خارجی از زندان اوین نیز، یادآور شد: سفرای کشورهای خارجی از بازدید صورت گرفته شده از ندامتگاه اوین خرسند بودند، اما شاهد بودیم که برخی از ضد انقلابیون برای این بازدید نیز به تفسیر پرداختند که این نگاه‌ها جای تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با پرداختن به موضوع حقوق شهروندی، ابراز داشت: یک مرکز ملی در خصوص حقوق شهروندی در دولت ایجاد شده است. در گذشته نیز در زمان آیت الله هاشمی شاهرودی در این خصوص هیئت‌هایی تشکیل شد. باید توجه داشت که دستگاه قضا نیز از موضوع حقوق شهروندی حمایت می‌کند.

وی در خصوص فضای مجازی نیز، گفت: همه موافق ساماندهی در فضای مجازی هستند، قوه قضائیه نیز به عنوان مرجع عام می‌تواند به موضوع فضای مجازی ورود کند.

وی ادامه داد: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعضای بیشتری از دولت عضو هستند و ممکن است موضوعی مطرح شود و دولتی ها به آن رای ندهند. گاهی پیش می آید که با توجه به فوریت یک موضوع جلسه آنی برگزار شود.

سخنگوی دستگاه قضا با پرداختن به بیانیه اخیر محمود احمدی‌نژاد، اظهار داشت: رئیس دولت نهم و دهم مانند همیشه مطالبی را مطرح کرده است که استناد به گفته‌های متهم می‌کند. در نامه سرگشاده احمدی‌نژاد مطالبی ذکر شده که خلاف واقع است.

وی تصریح کرد: بخش‌های از بیانیه احمدی‌نژاد جای جواب دادن دارد و این نامه قابلیت این را دارد که تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.

احمدی نژاد در این بیانیه گفته که اتهام ایشان این بوده که در یک مصوبه دولتی در ۳۰۰ میلیون تومان توزیع کرده که این یک مصوبه است. اختلاس،تبانی و برخی تخلفات مالی و جمله اتهاماتی است که باید بررسی شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: چیزی در حدود ۲ میلیون یورو وجه نقد در اختیار متهمی از همین مجموعه بوده است.

وی درخصوص صدور حکم جلب فردی که اخیرا بازداشت شد اشاره کرد و گفت: ۲۴ اسفند ماه این فرد احضار شده و مامور ابلاغ اعلام کرد در این تاریخ در آدرس اعلام شده متهم حضور نشد. قرار شده  از مانور ابلاغ تحقیقات لازم انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با ابراز بی اطلاعی از شایعه اعتصاب غذای حمید بقایی، خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود بقایی در زمان حبس خود اجازه تهیه غذا از بیرون را نداشته خلاف واقع است و فیش‌های غذای وی به حساب وزارت اطلاعات وجود دارد. ضمن اینکه بقایی در مکانی حبس بوده که حتی امکاناتی همچمون نور کافی، تلویزیون و یخچال نیز برای او مهیا بوده است.

وی با پرداختن به انتقادات اخیر از قوه قضائیه، اذعان داشت: برخی می‌گویند که قوه قضائیه در اطلاع‌رسانی ضعیف عمل می‌کندو باید توجه داشته باشیم که دستگاه قضا بنا ندارد همه مطالب را بیان کند. 

وی در خصوص اقدام برخی توهین کنندگان به رئیس جمهور در روز قدس، گفت: موضوع در خیابان رخ داده بود و همانجا نیروی انتظامی می‌توانست دخالت کند. دادستانی برای این موضوع پرونده تشکیل داده است و این مساله در دادسرا در حال مطرح و پیگیری است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص برخورد با موسسات مالی متخلف، گفت: بانک مرکزی با کمک قوه قضائیه تلاش می‌کنند که حق مردم تضییع نشود، در همین راستا نیز اقداماتی صورت گرفته تا موسسات غیرمجاز منحل شوند.

وی در خصوص کار چاق کن‌ها نیز، بیان داشت: مدتی پیش در رابطه برخورد با کار چاق کن‌ها میزان کشفیات را 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بودند که 15 میلیارد تومان صحیح بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده رئیس سابق ناجا، گفت: آقای احمدی مقدم بازداشت نشده است اما برای او پرونده وجود دارد.

حسین فریدون بازداشت شد

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام خبر بازداشت برادر رئیس جمهور، بیان داشت: چندین مورد موضوع از آقای حسین فریدون تحقیق شد که دیروز برای وی قرار تامین صادر گردید و به دلیل عدم ارائه قرار تامین، وی به زندان معرفی شد.

وی تاکید کرد: قرار بازداشت حسین فریدون موقت نیست و هر وقت قرار تامین ارائه شود وی آزاد می‌شود./۸۵۶/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات