۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۸۰۸
امام جمعه تبریز:

آمریکا با تشدید تحریم ها به دنبال مهار قدرت نظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه آمریکا با تشدید تحریم ها به دنبال مهار نظام اسلامی است، گفت: هدف شوم آمریکا تضعیف انقلاب و نهاد ولایت فقیه و مراکز مرتبط با رهبری است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه  کشور به امامت آیت الله طالقانی، اظهار داشت: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ یاد آور این روز بزرگ در برپایی نماز جمعه در کشور است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محور فعالیت های فرهنگی و پایگاه هدایت مردمی است، تصریح کرد: نماز جمعه از چنان اهمیتی برخوردار است که لازم است برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن تلاش مضاعفی صورت گیرد. آیت الله مشکینی و شهدای محراب در عرصه برگزاری نماز جمعه بسیار نقش آفرینی کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) و عرض تسلیت چنین روزی به شیعیان عالم، خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) امام و احیاگر مکتب تشیع در جهان اسلام است، ایشان در روایتی حج را جزء واجبات دینی و ترک عمدی آن را کفر خوانده است که نشان از اهمیت حج دارد، حجاج سفیران فرهنگی ایران در این سفر هستند و باید دفت کنند.

وی با اشاره به نزدیکی روز دختر که هم زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و آغاز دهه کرامت است، افزود: از برکات نظام اسلامی الگو برداری بر اساس زندگانی زنان برجسته اسلام به ویژه حضرت فاطمه معصومه و حضرت زهرا (س) است، زنان در جامعه اسلامی نقش اثر گذار دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در توصیه هایی مردم را دعوت به تقوا و پرهیز از معصیت کرد و ابراز داشت: نباید دل مشغول دنیا شد و دنیاگرایی در جان انسان رخنه کند، انسان با جهاد در راه خدا راهی برای مغفرت الهی می گشاید، بنابراین کسی که با جان و مال خود در راه خدا جهاد می کند در مغفرت الهی مغروق خواهد شد.

وی با اشاره به تشدید تحریم ها از سوی آمریکا و تصویب تحریم های جدید علیه ایران اسلامی، ادامه داد: آمریکا می خواهد با تحریم های جدید مردم، مسؤولان و رهبری انقلاب را به چالش بکشاند، هدف آمریکا مهار نظام اسلامی و براندازی نرم انقلاب است.

حجت الاسلام و‌المسلمین آل هاشم سپاه را محور اقتدار نظام اسلامی و مانند ارتش و بسیج فعال در حفاظت و اقتدار کشور دانست و گفت: سخنان وزاری خارجه و دفاع آمریکا در رابطه با سپاه پررویی و وقاحت محض بود، سپاه مایه اقتدار و حافظ امنیت ایران است.

وی با اشاره به سخنان سخیف وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با براندازی نظام اسلامی، تصریح کرد: سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با براندازی نظام اسلامی مداخله جویانه و وقیحانه  بود، آمریکا دشمنی علنی خود را با نظام اسلامی و ملت ایران نشان داده و به اثبات رسانده است.

امام جمعه تبریز هدف شوم آمریکا را تضعیف نظام اسلامی از رهگذر اختلاف افکنی در داخل و دوقطبی سازی خواند و گفت: آمریکای جنایت کار به دنبال تضعیف نهاد ولایت فقیه و نهادهای وابسته با نظام اسلامی است و این مراکز را هدف اقدامات فرهنگی و نرم خود قرار داده است.

وی منافقان را از دشمنان دیرینه نظام اسلامی دانست و گفت: منافقان کوردل و گروه های معاند و مخالف اسلام و انقلاب امروز با پیگیری تشدید تحریم ها علیه ایران جنایات خود را تداوم بخشیده اند، منافقان امروز در میان ملت ایران منفور و ذلیل هستند./854/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات