۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۱۳۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

عاقبت بخیری نگرانی مقدس هر مومن در مسیر هدایت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که اهل بیت عصمت و طهارت همواره در فرمایشات دینی تاکید به این داشتند که از خداوند متعال عاقبت بخیری طلب کنید، گفت: عاقبت بخیری یکی از نگرانی های مقدسی است که هر مومنی باید داشته باشد.
حجت ‌الاسلام مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از اهم مسائل در توصیه های دینی عاقبت بخیری است، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت همواره در فرمایشات دینی تاکید به این داشتند که از خداوند متعال عاقبت بخیری طلب کنید.

وی با بیان این که باید از خداوند متعال عفو، گذشت و عافیت و سلامت در روح را طلب کرد، افزود: برترین دعا عفو و گذشت و دوری از هرگونه لغزش از صراط مستقیم الهی است و آنچه که در دنیا موجب سقوط و در آخرت موجب عذاب می شود معصیتِ به دنبال رها کردن طنابِ هدایت در امتحانات و سنجش های الهی است.  

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: همواره رسول خدا(ص) دعایش آن بود که پروردگار دست عنایت خود را از سر بندگان برندارد و امیرمومنان(ع) مستمر از خداوند می پرسید آیا دینم سالم است که این نشان می دهد حتی معصوم ترس و واهمه ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که معصوم نیز ساختار وجودیش غیر انسان نیست و می ترسد که مبادا دچار معصیت شود، خاطرنشان کرد: بنا به تعبیر قرآن کسانی بودند که سرعت سقوطشان به حدی بود که در موعد صب مومن و شب هنگام کافر شدند و از مسیر هدایت الهی برون رفتند و هیچ کس در این مسیر حضورش در خط الهی تضمین شده نیست.

وی با بیان این که در سال های پس از پیروزی انقلاب شخصی نزد سه نفر از بزرگان مشهد آیت الله مروارید، میرزا جواد آقای تهرانی و میرزا علی آقای فلسفی رفته بود که از قضا هر سه او را دعوت به عاقبت بخیری کرده بودند، بیان کرد: عاقبت بخیری یکی از نگرانی های مقدسی است که هر مومنی باید داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه با اشاره به اهمیت تسبیحات حضرت زهرا(س) در تعقیبات نماز اظهار کرد: با این تسبیحات ارزش نمازتان هزاران برابر می شود و یکی از مهمترین دستورات سلوکی اولیای خدا هین تسبیحات حضرت زهرا(س) است که از عوامل عاقبت بخیری برای کسانی است که مداومت بر بیان آن دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که آخرین سخن آیت الله خوانساری پیش از مرگ بیان 12 هزار بار ذکر «لا اله الا الله» بود، این ذکر را عامل عاقبت بخیری و ورود به بهشت رضوان و رحمت واسعه الهی عنوان کرد.

وی در ادامه تکریم والدین را از دیگر عوامل عاقبت بخیری دانست و با بیان این که نخستین و بهترین عمل در بندگی خداوند متعال احسان به والدین است، گفت: با تکریم والدین هرگونه مانعی در برابر دعای شما برداشته می شود./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات