۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۴۱۳۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

رکود در اصفهان نشانه مدیریت ضعیف در بخش های مختلف است

امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای جدید شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت معقول و منطقی را نیاز اساسی اصفهان دانست و گفت: آنچه می تواند اصفهان را از رکود نجات دهد، مدیریتی کاردان و مدبر است.
آیت الله  طباطبایی نژاد آیت الله  طباطبایی نژاد آیت الله  طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار منتخبین مردم در دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، اصل مشورت را دستوری موکد از اسلام دانست و گفت: در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران خداوند علت پیشرفت رسول خدا (ص) را مهربانی ایشان می داند و می فرماید، اگر خشن و سنگدل بودی مردم از اطرافت پراکنده می شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند در این آیه از پیامبر (ص) می خواهد تا مردم را ببخشد و برای گناهانشان طلب استغفار کند و در کارها با آنها مشورت کند، در صورتی که پیامبر اکرم (ص) نیازی به مشورت با آنها نداشت و تنها برای یاد دادن به مسلمانان به عنوان الگو خداوند این دستور را می دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد به آیه ۳۸ سوره شورا اشاره کرد و افزود: در این آیه آمده است: وَ الَّذينَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُوري‏ بَيْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ یعنی مشورت از ویژگی های مؤمن ذکر شده و بین دو واجب نماز و زکات آمده است.

وی در ادامه تشریح ضرورت همفکری و مشورت، به روایتی از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند هیچ کمکی چون مشورت نیست و این نشان از اهمیت امر مشورت در اسلام است و تشکیل شوراهای اسلامی شهرها پر کردن خلأ مشورت در اداره شهرها بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: شوراها به عنوان عقل منفصل شهرداری باید بدای مدیریت هر چه بهتر شهر فکر و برنامه ریزی کنند و از دخالت در امور ریز و جزئی شهردار بپرهیزند، چرا که شهرداری که با رای خود اعضای شورا انتخاب شده باید بتواند با اختیار کامل در جهت اجرایی کردن برنامه ها و مطالبات کارشناسی شده شورای اسلامی شهر گام بردارد.

امام جمعه اصفهان مهم ترین مشکل شهر را مدیریت های سلیقه ای و بدون فکر عنوان کرد و تصریح کرد: برای اینکه بتوانید عملکرد مطلوبی در حوزه اداره شهر داشته باشید، از خطی و جناحی عمل کردن بپرهیزید و تصمیماتی بگیرید که مرضی خداوند باشد.

وی در خصوص انتخاب شهردار نیز تأکید کرد: شهرداری پستی است که بیشتر از تحصیلات بالا به تحصیلات مرتبط و دلسوزی و تفکر نیاز دارد، از این رو در انتخاب شهردار با دقت و تقوا عمل کنید چرا که برای ۴ سال مدیریت درست یا غلط و تنگ نظرانه شهر شما مسؤول خواهید بود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: در روایت آمده است، اگر کسی بداند دیگری از او بهتر است و مسؤولیتی را قبول کند، به خدا و رسول خدا (ص) و همه مسلمانان خیانت کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که اسلام با پولدار شدن افراد مشکلی ندارد، افزود: اسلام به ما برای کمک به فقرا دستور داده اما برخی مدیران با تنگ نظری به گونه ای عمل می کنند که به مردم کمترین منفعت برسد و این خلاف دستورات اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان چیزی کم ندارد و آنچه نیاز دارد، مدیری مدبر و کاردان است که به دور از بازیهای سیاسی برای پیشرفت شهر و رفاه حال مردم تلاش کند.

در ابتدای این دیدار فتح الله معین، رییس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: در این مدت جلسات منظمی با شهردار اصفهان و معاونین و مدیران شهرداری و روسای سازمان ها جهت آشنایی بیشتر و تألیف قلوب داشتیم، همچنین منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر به تناوب در کمیسیون های تخصصی شورای شهر و پروژه های در دست ساخت و تکمیل و یا آماد بهره برداری حاضر شده و از نزدیک نسبت به برنامه های در دست اجرا، نیازهای شهر و خدمات شهر آشنایی بیشتری پیدا نمودند و در مورد نقاط ضعف و قوت برنامه های شهری بررسی های بیشتری با همکاری مدیران و کارکنان شهرداری انجام دادند که جمع منتخبین این اقدام را برنامه ای موفقیت آمیز در جهت حل مشکلات شهری و برنامه ریزی برای آینده می دانند و این اطمینان بخشی به بدنه شهرداری بود که قطعا در آینده با همکاری شورا و کارکنان شهرداری خدمات بیشتری به مردم ارائه و گام های مؤثری در توسعه شهر خواهد بود. /۱۳۰۵/پ201/ب1

ارسال نظرات