۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۴۳۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

بزرگداشت اربعین شهید مدافع حرم شهید قنادپور، گرامیداشت شهید عبدالکریم کجباف در اهواز، تشکیل حلقه های تفسیر و کرسی تلاوت قرآن در مسجدسلیمان و شرکت نمایندگان خوزستان در دوره تربیت مربی حفظ قرآن اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیین بزرگداشت اربعین شهید حمید قنادپور از شهدای مدافع حرم خوزستان صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز و در جوار مزار منور ۲ شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد.

در این برنامه حجت ‌الاسلام علی سرلک، پیرامون شهید و شهادت سخنانی ایراد کرد و مصطفی مروانی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خوزستان نیز به مرثیه ‌سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

گرامیداشت شهید عبدالکریم کجباف در اهواز

به مناسبت گرامیداشت هفتمین روز بازگشت پیکر پاک شهید غواص عبدالکریم کجبافی و ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس مراسم پر فیض دعای کمیل در اهواز برگزار شد.

این مراسم روز گذشته پس از نماز مغرب و عشا در جوار مزار شهدای گمنام واقع در کوی ملت انتهای خیابان عامری جنب مسجد قبا برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهیدان والامقام مذکور از سوی خانواده شهید کجباف تدارک دیده شده بود. 

تشکیل حلقه های تفسیر و کرسی تلاوت قرآن در مسجدسلیمان

شهباز رضایی‌ صالح‌بابری کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان درباره برنامه ‌های قرآنی این اداره گفت: یکی از برنامه‌ هایی که امسال مورد توجه قرار گرفت، تشکیل حلقه ‌های تفسیر قرآن کریم در یکی از مساجد شهرستان بود. براین اساس مسجد ابوذر شهرستان ماهانه ۴ حلقه تفسیر قرآن را میزبانی می‌ کند.

وی اظهار کرد: حجت ‌الاسلام علی قندعلی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این جلسات که به صورت موضوعی برگزار می ‌شود، به بیان تفسیر موضوعات اجتماعی قرآن کریم برای علاقه‌ مندان به ساحت قرآن کریم می‌ پردازد.

رضایی صالح ‌بابری گفت: از دیگر برنامه ‌های ثابت قرآنی شهرستان، برگزاری کرسی‌ های تلاوت قرآن کریم در مسجد امام رضا(ع) است. این کرسی‌ ها با هدف ایجاد زمینه برقراری انس مردم با قرآن کریم با حضور قاریان بومی شهرستان به صورت هفتگی با شرکت عموم مردم تشکیل می ‌شود. 

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ادامه داد: افزون بر این برنامه‌ های ثابت، دوره‌ هایی در قالب طرح اوقات فراغت با همکاری شرکت نفت در ۱۴ مسجد شهرستان در حال برگزاری است. این دوره‌ ها در رشته ‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر قرآن و آموزش احکام و عقاید با حضور مربیان متخصص در آن حوزه در حال برگزاری است.

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز از نیمه دوم مردادماه دوره ‌های حفظ قرآن ۱ تا ۳ جزء قرآن کریم برای عموم مردم برگزار می‌ کند.

شرکت نمایندگان خوزستان در دوره تربیت مربی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام حمید شویع‌ نژاد رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: به منظور فراگیری آموزش ‌های مربوط به تربیت مربی حفظ قرآن کریم ۵ نفر از خوزستان به قم و برای شرکت در این دوره اعزام می ‌شوند.

حجت الاسلام شویع ‌نژاد بیان کرد: این ۵ حافظ قرآن کریم از مربیان حفظ آقا در خوزستان هستند که تجربه کلاس ‌داری را دارند. دوره آموزشی تربیت مربی ۵ تا ۱۲ مردادماه در قم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: سهمیه تربیت مربی حفظ قرآن کریم خوزستان در سال جاری ۵۰۰ نفر است که این افراد از میان افراد حافظ ۳ جرء از قرآن کریم به بالاتر انتخاب می ‌شوند. البته مقرر شده است که دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان خوزستان برگزار ‌شود./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات