۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۱۴۴۴۰
حجت الاسلام فلاحی:

دهه کرامت زمینه ای برای معرفت بیشتر نسبت به مقام شامخ ولایت است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با گرامیداشت دهه کرامت گفت: دهه کرامت زمینه برای کسب معرفت بیشتر نسبت به مقام شامخ امامت و ولایت است.
حجت الاسلام فلاحی معاون فرهنگی حرم معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: دهه کرامت زمینه برای کسب معرفت بیشتر نسبت به مقام شامخ امامت و ولایت است.

وی افزود: صدها جلسه و مراسم جشن در سراسر دنیا و ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و فداکاری امام و شهدا و هدایت های رهبر معظم انقلاب برگزار می شود و معارف اهل بیت(ع) درآن ها تبیین می شود.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: حضرت فرمود اگر انسان در مجلسی که امر ما احیا شود حضور داشته باشد قلب او در روزی که قلب ها می میرد زنده خواهد بود، امر اهل بیت(ع) همان علم و معارف اهل بیت(ع) است که از قرآن و سیره پیامبر اکرم گرفته شده است.

وی ادامه داد: بزگترین امر اهل بیت(ع) ولایت و امامت آن ها است، امام رضا(ع) از جمله کسانی است که برای احیای امر این خاندان بیشترین تلاش را انجام داده است، امام هشتم مردم را به خدا آشنا کرد و سعی داشت که دست مردم را در دستان الهی قرار دهد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که یکی از برکات وجودی امام رضا(ع) خواهر ایشان حضرت معصومه(س) است، ابراز داشت: حضرت معصومه(ع) در مکتب ائمه طاهرین(ع) پرورش پیدا کرد، این بانوی بزرگوار علوم را از پدر و برادر خود گرفتند و به این مقام والا رسیدند که مرجع سؤالات مردم در عصر و زمان خود شدند.

وی عنوان کرد: ایشان در ایمان، اخلاق، عفاف و حجاب، ایثار در راه خدا و مجاهدت الهی مسیر تکامل را طی کرد، حضرت معصومه(س) به مقامی رسید که زیارتنامه ایشان از سوی امام رضا(ع) صادر شد و این مقام در بین امازادگان کم نظیر است.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در روایات بسیاری آمده که هرکس قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و درباره امامزادگان دیگر چنین مطلبی نداریم، حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاستگاه انقلاب اسلامی و خاستگاه انقلاب جهانی امام زمان(عج) خواهد بود.

وی اضافه کرد: معارف اهل بیت طاهرین(ع) از شهر مقدس قم یعنی حرم اهل بیت(ع) به سراسر جهان منتقل می شود؛ امسال هم ده ها برنامه در دهه کرامت تدارک دیده شده و برنامه های متعددی ویژه بانوان و دختران در نظر گرفته شده است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات