۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۵۳۷
آیت الله طه محمدی:

فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری مهم تر از هزینه های فراوان درمانی است

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: وزارت بهداشت باید برای پیشگری برنامه ریزی بیشتری نسبت به درمان داشته باشد و به جای هزینه های فراوان در باب درمان، به دنبال آموزش و فرهنگ سازی باشند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران بهداشتی استان همدان گفت: خدمات نوین تامین اجتماعی به ویژه مساله پرداخت حقوق مستمری قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: ما باید به جای هزینه های کلان در رابطه با درمان نسبت به فرهنگ سازی شیوه درست زیستن برای مردم برنامه ریزی داشته باشیم  که دولت و نهاد های درمانی از این مساله مهم غافل هستند.

آیت الله طه محمدی گفت: قوه قضاییه و معاونت درمان در کشور باید رویه خود را تغییر دهند و به جای هزینه هایی همچون درمان و رسیدگی به پرونده های قضایی نسبت به فرهنگ سازی عمومی بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به کشور هندوستان و جمعیت فراوان آن کشور تصریح کرد: در حال حاضر بعد از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که در کشور ایران که جمعیت کمتری نسبت به هندوستان دارد آمار جرم و جنایت بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت نهادینه کردن طب اسلامی در جامعه اظهار داشت: در زمان های گذشته مردم حتی در روستاهای دور افتاده با استفاده از طب سنتی و اسلامی خود طبیت درد هایشان بودند.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ دشمنان در باب مسایل پزشکی خاطرنشان کرد: آنچه پزشکان ما آموخته اند علوم تحمیلی غرب و دشمنان است و زحمت پزشکان فقط بازار دارو سازی دشمنان را رونق می بخشد.

وی ادامه داد: بوعلی سینا دانشمند و طبیب بزرگ ایرانی در رابطه با مساله درمان می فرماید باید با کمترین هزینه جلوی امراض جسمانی را گرفت و پیشگیری بهترین راه علاج و درمان امراض است.

آیت الله طه محمدی  گفت: تامین اجتماعی و وزارت بهداشت باید برای پیشگری برنامه ریزی بیشتری نسبت به درمان داشته باشد و به جای هزینه های فراوان در باب درمان به دنبال آموزش و فرهنگ سازی باشند.

وی در پایان با اشاره به خوراکی ها و مواد مضر تاکید کرد: در کشور ما مواد خوراکی و مصرفی مضر همچون سیگار، قلیان، روغن نباتی، قند و شکر و فست فود ها  به فراوانی یافت می شود ولی هیچ نهادی برای اصلاح الگوی مصرف کاری انجام نمی دهد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات