۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۱۴۶۵۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مجلس باید از اقتدار خود برای صیانت از حقوق مردم و انقلاب استفاده کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار در ذات مجلس نهفته بوده و به دلیل آنکه مجلس نهادی برخاسته از رأی مردم است، نمایندگان مردم در مجلس هم باید از اقتدار خود برای صیانت از حقوق مردم و انقلاب استفاده کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی، عنوان کرد: بیانات ائمه جمعه در نهاد ولایت و پایگاه نماز جمعه، همیشه راهگشا بوده است، به گفته شهید مطهری آیت الله طالقانی همیشه از اجبار و تعصب خشک دوری می‌کردند، ایشان بعد از تصویب لایحه غیردینی کشف حجاب، با ایستادگی در برابر این قانون، مبارزات خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: آیت الله طالقانی یک روحانی روشنفکر بودند که به این نکته اذعان داشتند که برتری اسنانها به تقوا و عدالت است نه به طبقه و لباس؛ در روز جمعه تنها یک نماز ساده برگزار نمی‌شود، اجتماع بزرگی ایجاد می‌شود که توطئه دشمنان و منافقان را از بین می‌برد و همواره محلی برای آگاهی دادن به مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در وضع تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی، بیان کرد: اینگونه اقدامات برای مردم ایران تازگی ندارد، همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا یک شیطان بزرگ است که کاری به جز اقدامات شیطانی ندارد.

محمودی گفت: مردم ایران همیشه برای مبارزه در صحنه حاضر هستند و در برابر اینگونه سیاستهای ضد بشری سکوت نمی‌کنند، آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردند که از هیچ اقدامی در حمایت از نظام اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: مجلس آمریکا پیش از این نیز با تثبیت تحریمهای ضد ایرانی، دشمنی خود را ثابت کرده بود بنابراین مردم از نمایندگان مجلس انتظار داشتند که طرحی را برای مقابله با این اقدام آمریکا آماده کند، به همین منظور 10 نفر از نمایندگان مجلس در کمیسیونی طرحی را آماده کردند، قرار شدن کمیسیون امنیت ملی مجلس در ایام تعطیلات مجلس جزئیات این طرح را بررسی کند تابعد از تحلیف رییس جمهور در صحن علنی مطرح شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته توافقنامه برجام، معاهده‌ای بین ایران و شش کشور دیگر است و آمریکاییها نمی‌توانند آن را نقض کنند، در طرح مجلس شورای اسلامی هم اشاره شد که ایران ناقض برجام نیست.

محمودی ادامه داد: در طرح مجلس شورای اسلامی که به منظور مقابله با اقدام آمریکا انجام شد، تقویت و حمایت از نیروهای مسلح نظامی و انتظامی به ویژه هوافضای سپاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، البته آمریکاییها سپاه قدس را هم تحریم کردند که در مقابل مجلس علاوه بر حمایت از این نیرو، توقیت توان بازدارندگی و موشکی ایران را با اختصاص اعتبارات قابل توجهی مطرح کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: چهاردهم مردادماه روز تحلیف رییس جمهور است، همه ما چشم امید به تدبیر دولت دوازدهم داریم تا کابینه جدید خود را معرفی کند، نمایندگان مجلس هم باید در رأی دادن به وزرای پیشنهادی به درستی عمل کنند، نمایندگان مردم از رییس جمهور انتظار دارند زمینه گردش نخبگان را در جامعه فراهم کند، قرار نیست تنها یک عده خاص مسؤول اداره امور باشند، تاکنون در دولتها گردش نخبگان اتفاق نیفتاده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افرادی باید به عنوان وزیر در دولت دوازدهم انتخاب شوند که توانمند، متخصص، متعهد و مؤمن باشند؛ اقتدار در ذات مجلس نهفته است، چون مجلس نهادی برخواسته از رأی مردم است، نمایندگان مردم در مجلس هم باید از اقتدار خود برای صیانت از حقوق مردم و انقلاب استفاده کنند./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات