۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۷۴۹
امام جمعه نجف‌آباد:

سیاسی‌کاری برخی مدیران سبب سست شدن زیرساخت‌های کشور می شود

امام جمعه نجف آباد ورود مدیران به بازی‌های سیاسی را عامل اصلی در ضربه زدن به نظام برشمرد و گفت: مدیرانی که وارد سیاسی‌کاری می‌شوند سبب ریخته شدن عزت و آبروی جامعه، سست شدن زیرساخت‌ها و ظلم به ملت می شوند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام‌جمعه نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در گلزار شهدا برگزار شد، درباره وظیفه اصلی مدیران گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع) فلسفه وجودی مدیران، اجرای عدالت، گسترش تقوا و معنویت و خدمت به مردم است.

وی وظیفه اصلی همه انبیاء را برپایی قسط و اجرای عدالت برشمرد و افزود: طبق روایت است که یک ساعت عمل حاکم عادل، مساوی با یک‌عمر عبادت است و طبق فرمایش حضرت علی(ع) عدالت از واژه‌هایی است که عمل به آن کار سختی است و ما به عنوان یک مدیر باید تمام اعمالمان حتی نحوه نگاه کردن به ارباب رجوع از روی عدالت باشد.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره مهم‌ترین روش‌های مدیریتی که باید بر پایه عدالت باشد، بیان داشت: قیمتی‌ترین و ارزشی‌ترین بیت‌المالی که در دست ما مدیران قرار دارد، اندیشه، امکانات و کارمندان تحت اختیار ما است که باید از این نعمت مسؤولیت که بالاترین نعمت الهی به بشر است، به‌خصوص در یک نظام اسلامی بهترین خدمتگزار باشیم.

وی درباره اهمیت خدمتگزاری به مردم تصریح کرد: در سیره معصومین است که خدمت به خلق حتی از طواف خانه خدا و اعتکاف نیز بالاتر است و به خاطر گشایش امر یک مسلمان حتی طواف خانه خدا و اعتکاف را رها می‌کردند و این سیره باید سرلوحه وظایف ما به‌خصوص در این شرایط سخت اقتصادی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد، درباره دو عامل اصلی در پیشرفت یک مدیر گفت: تکریم و خدمت که اگر این دو فعالیت در هر اداره و ارگانی تداوم و بقا داشته باشد، شاهد امنیت و آرامش و همدلی در آن جامعه بین ملت و مسؤولان خواهیم بود.

وی درباره برخی تحولات سیاسی منطقه و توطئه‌های دشمنان علیه نظام نیز بیان داشت: اگر امروز باوجود تمام توطئه‌ها و ناآرامی‌های منطقه، شاهد آرامش و امنیت در قلب منطقه خاورمیانه هستیم، به خاطر وحدت، عزت و همدلی در بدنه این نظام است که باعث شده همه گرگ‌های عالم از دست ما ناراحت باشند و با همه عهدشکنی‌های خود به میدان بیایند.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید این آرامش جامعه، به بی‌تفاوتی و غفلت مبدل شود و باید به این باور برسیم که دشمنان لحظه‌ای برای برهم زدن آرامش این ملت، غفلت نخواهند کرد و هر چه همدلی و اتحاد بین قوا و مسؤولان نظام بیشتر باشد، مردم بیشتر در صحنه حاضر خواهند شد و اگر این همدلی‌ها رنگ ببازد، باعث سستی و تفرقه مردم خواهد شد.

وی ورود مدیران به بازی‌های سیاسی را عامل اصلی در ضربه زدن به نظام برشمرد و افزود: رأس همه مدیریت‌ها تعقل و تدبر است و مدیرانی که وارد سیاسی‌کاری می‌شوند، برای مردم آن شهر و نظام فاجعه است و عزت و آبروی یک جامعه را می‌برند و باعث سست شدن زیرساخت‌ها و ظلم به ملت است.

ائمه جمعه، پایگاه اثرگذار در پیشبرد انقلاب هستند

وی در پایان به مناسبت هفته نماز جمعه، درباره این جایگاه فرهنگی بیان داشت: نماز جمعه، کانون و یک قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده معنوی یک جامعه است و انتظار داریم که ائمه جمعه را به عنوان یک پایگاه پیش برنده انقلاب بدانیم که می‌توان با تعامل و همدلی با ائمه جمعه اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی را به پیش برد.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه بیان کرد: روحانیت در طول تاریخ مأمن مردم بوده و امروز دفاتر ائمه جمعه، جایگاه اطمینان و مأمن مردم است و هر چه مسؤولان و متولیان با ائمه جمعه مرتبط باشند، بهتر می‌توانند به مسائل شهر رسیدگی کنند./1306/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات