۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۱۵۳۳۶
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جهاد در عرصه فرهنگی و اقتصادی ضروری است

قاضی زاده هاشمی با اشاره به خواست رهبر معظم انقلاب از فعالان انقلابی، جهاد در عرصه فرهنگی و اقتصادی را ضروری دانست.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت در مسجد اسکندریه برگزار شد گفت: دشمن از طریق اقداماتی به دنبال اجماع منطقه ای برای ایجاد دو قطبی شدید است که حداقل نتیجه آن ناامنی گسترده برای کشور های مسلمان خواهد بود. این درگیری های داخلی به تجزیه کشور ها خواهد انجامید که می توان تجزیه کردستان و تبدیل آن به کشوری مستقل از طریق ایجاد ناامنی های قومی طولانی مدت را از نمونه های این اقدامات دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامات تفرقه انگیزانه در منطقه را در راستای ایجاد درگیری هایی مشابه جنگ های سی ساله مذهبی در اروپا دانست و افزود: یک نظریه پرداز انگلیسی به لزوم ایجاد درگیری هایی مشابه جنگ های مذهبی سی ساله پس از قرون وسطا در میان کاتولیک ها و پروتستان های اروپا در میان مسلمانان اشاره می کند. در آن جنگ ها کشتار و تلفات بسیار زیاد، اروپائیان را به این نتیجه رساند که برای زنده ماندن باید دین و مذهب را کنار بگذارند.

وی دو هدف را برای خنثی سازی این توطئه برشمرد و گفت: دفاع از کلیت اسلام در ذیل حفظ وحدت اسلامی و حفظ شان و جایگاه رهبری جامعه اسلامی در داخل و خارج از کشور می تواند این توطئه شیطانی را خنثی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم وحدت مردم حول یک محور برای حفظ وحدت جامعه اسلامی افرود: تلاش بسیاری برای ایجاد صدای دوگانه و رهبر سازی در جامعه صورت می گیرد که این تلاش ها در دو بعد مرجع سازی دینی و سیاسی به منظور ایجاد بلندگویی دوم صورت می پذیرد. این دو قطبی ها که در تمامی عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیز تاثیر گذار است برای تضعیف دین پرستی و کاهش شان و نفوذ کلام رهبری اصلی جامعه است.

وی تلاش برای جلوگیری از وقوع این دو قطبی را وظیفه جامعه دینی دانست و خاطر نشان کرد: برخی در داخل در تلاش اند تا با انگشت گذاشتن بر حساسیت های دینی و فطری واکنش هایی را برانگیزند که آن وقوع آنان موجب بازی کردن در پازل و نقشه دشمن باشد. بنابراین هرگونه واکنش باید کاملا با هوشمندی، تحلیل و متناسب با خواست مقام ولایت باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به خواست رهبر معظم انقلاب از فعالان انقلابی برای جهاد در عرصه فرهنگی و اقتصادی گفت: ایستادگی و عمل متقابل در برابر حمله های فرهنگی و اقتصادی دشمن ضروری است.  غفلت مردم از خداوند هدف اصلی دشمن در جنگ فرهنگی است و مقابله موثر با این تهاجم، تقویت ارتباط مردم با خداوند به وسیله ابزار های گوناگون فرهنگی همچون هنر است. در عرصه اقتصادی نیز جهاد باید در راستای بریده شدن بند ناف اقتصاد از خارج از مرزها و توسعه استقلال اقتصادی در کشور باشد./861/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات