۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۱۵۶۳۰
در حرم حضرت معصومه تشریح شد؛

ابعاد تشرف آیت‌الله سید محمدصادق قمی به محضر امام عصر

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بیان شاخصه‌های سبک زندگی مهدوی، ابعاد تشرف آیت‌الله سید محمدصادق قمی به محضر امام عصر(عج) را تشریح کرد.
مرقد سیدمحمد صادق قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جوادی امروز در آیین مناجات کریمه آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد در ادامه بیان شاخصه‌های سبک زندگی مهدوی به بررسی ابعاد تشرف آیت‌الله سید محمدصادق قمی به محضر امام عصر(عج) پرداخت و عنوان داشت: ملاحبیب‌الله مردی متقی بود که خادمی مسجدی که از سوی آیت‌الله سید محمدصادق قمی بناشده بود را بر عهده داشت.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با شاره به این‌که بر اساس مستندات ثبت‌شده در زندگی آیت‌الله سید محمدصادق قمی واژه‌هایی از الگوی سبک زندگی ایشان به دست ما رسیده است که مؤمن را به تأمل وادار می‌کند، ابراز داشت: در مستندات ثبت‌شده چنین آمده است که ملاحبیب‌الله انسانی متقی بود که بیش از 20 سال نافله‌های نماز شب را در پشت‌بام مسجد ادا می‌کرد و پس‌ از آن در صحن بزرگ مسجد به مناجات می‌پرداخت تا جایی که هنگام نماز مردم با صدای اذان ایشان به مسجد می‌آمدند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که از ملا حبیب‌الله نقل‌شده است که یکی از شب‌ها دیدم درب مسجد باز است، ابراز داشت: از خود ملا حبیب‌الله نقل‌ شده است که باز بودن مسجد را تعبیر به بی‌دقتی خود کردم و همانند شب‌های دیگر به ادای نافله‌ها پرداختم تا جایی که پس از نافله‌ها متوجه سید جلیل‌القدری شدم که همانند علمای ایران عبا پوشیده بود.

وی ادامه داد: در کتاب عبقری الحسان این فراز تشرف ملا حبیب‌الله چنین توصیف‌شده است که«سید وقتی از نماز فارغ شد، رو به من کرد و مرا به اسم صدا زد و فرمود؛ به آقای سید محمدصادق قمی بگو بیاید؛ بدون تأمل امر او را اطاعت کردم و رفتم که مرحوم آیت‌الله سید محمدصادق قمی را خبر کنم. چون به خانه ایشان رسیدم در را به‌آرامی کوبیدم، سلام کردم و عرض کردم سید عالمی در مسجد است و شما را احضار می کند.»

حجت‌الاسلام جوادی در ادامه نقل روایت تشرف آیت‌الله سید محمدصادق قمی افزود: در متن کتاب چنین آمده است که ملا حبیب‌الله نقل کرده است که با ایشان بودم، تا داخل مسجد شد. دیدم نسبت به آن سید، ادب خاصی را رعایت می‌کند و خضوع کاملی در برابر ایشان دارد. سلام کرد و نزدیک ایشان نشست و با آن شخص مذاکره‌ای نمود؛ من که از خضوع ایشان تعجب کرده بودم پرسیدم این سید که بود؟ و چرا تا این حد نسبت به او خضوع می‌کردید؟ رو به من نمود و فرمود او را نشناختی؟ گفتم نه؛ آیت‌الله الله قمی از من تعهد گرفت که در مدت حیاتش، این جریان را بروز ندهم. بعد هم فرمودند آن آقا، مولای من و تو، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که آیت‌الله سید محمدصادق قمی در حال حاضر در قبرستان شیخان قم آرمیده است، ابراز داشت: توجه و یک عنایت مختصر آینده عرفانی مؤمن را تضمین می‌کند این در حالی است که برای دست‌یابی به حقیقت سبک زندگی مهدوی که زمینه روئیت حضرت است مؤمن برای زحمت‌های زیادی را متحمل شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه درک حقیقت سبک زندگی مهدوی نیاز به مجاهدت به معنای واقعی دارد، گفت: جوانان توجه داشته باشند که از ابتدایی‌ترین روزهای نوجوانی و جوانی برای سبک زندگی مهدوی تمرین کنند.

حجت‌الاسلام جوادی به تشریح اهمیت و نقش مناجات جوانان در دل شب با امام عصر(ع) پرداخت و اظهار داشت: مؤمن باید حقیقت حضور و ناظر بودن امام عصر(عج) را درک کرده و در این راه به مقام یقین برسد؛ بر این اساس لازم است که همواره در دل شب با مقتدا و امام خود به مناجات بنشیند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که مؤمن اگر همواره با امام عصر(عج) در مناجات باشد به زمینه‌های درک وجود امام زمان دست خواهد یافت، ابراز داشت: ارتباط و مناجات جوانان در دل شب همگام با توسلات و تمسک به زیارت آل یاسین در دل شب جوان را به مقامی از درک مهدوی می‌رساند که صیانت و حمایت از ولایت اولین اولویت اصلی زندگی او خواهد شد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات