۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۱۵۸۲۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

مسجد اثرگذار ترین پایگاه اعتقادی است

مدیر کل اوقاف لرستان از مساجد به عنوان پایگاه های اعتقادی یاد کرد و گفت: با جذب جوانان و ترویج ارزشها و تبیین واقعیتهای دین بین نسل جوان باید آنان را در برابر هجمه های فرهنگی مصون ساخت.
حجت الاسلام خاکباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان، ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سپید دشت که در دفتر اوقاف لرستان برگزار شد، گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) مسجد سنگر است و باید سنگر ها را حفظ کنیم.

وی مساجد را پایگاه های اعتقادی دانست و افزود: مساجد سنگرهای اعتقادی و عقیدتی برای دفاع از اسلام و انقلاب ناب محمدی است.

حجت الاسلام خاکباز با تأکید بر ضرورت رونق بخشی به مساجد عنوان داشت: حضور مستمر ائمه جماعات در مساجد نقش آفرین است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ائمه جماعات در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد خاطرنشان کرد: اوقات فراغت فرصتی مناسب برای تقویت برنامه های فرهنگی مساجد و جذب جوانان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به وجود هجمه ها و آسیبهای اجتماعی پیش روی نسل جوان ادامه داد: جذب جوانان به مسجد و نهادینه سازی ارزشهای دینی بیمه کننده این قشر در برابر هجمه های فرهنگی است.

وی اظهار داشت: برنامه های دینی و فرهنگی با محوریت ائمه جمعه افزون بر اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات در جهت بصیرت بخشی و آگاهی دادن به جوانان صورت گیرد.

حجت الاسلام خاکباز ادامه داد: بصیرت بخشی لازمه رشد و ارتقای فرهنگ، اخلاق و معنویت جامعه بوده و هجمه های فرهنگی غربی ها را خنثی می کند. 

مدیر کل اوقاف لرستان با بیان اینکه بر اساس مذاکرات و جلسات متعددی که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است، تلاش نموده ایم تا منابع بیشتری را برای مساجد جذب کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات رییس و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه شایسته قدردانی است./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات