۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۷۷۸۳
رییس جامعه علمی امیر المومنین تأکید کرد؛

ضرورت حضور و مشارکت فعال حوزه های علمیه در عرصه خدمت رسانی اجتماعی

رییس جامعه علمی امیر المومنین(ع) با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت رسانی به جامعه، بر ضرورت حضور و مشارکت فعال حوزه های علمیه در عرصه خدمت رسانی تأکید کرد.
آغاز به کار کمیسیون های اجلاسیه دهم جامعه مدرسین و علمای بلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کمیسیون های تخصصی نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان تهران عصر امروز در محل هتل محمد رسول الله(ص) مشهد برگزار شد.

ارائه گزارش کمیسیون خدمات رسانی اجتماعی حوزه های علمیه به مردم

حجت الاسلام والمسلمین کرباسی، رییس کمیسیون خدمات رسانی اجتماعی حوزه های علمیه به مردم به ارائه گزارشی از راهکارها و راهبردهای مصوب این کمیسیون و نتایج آن پرداخت.

وی با بیان این که موضوع این کمیسیون مطابق با دغدغه های بی شائبه رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت رسانی به جامعه بوده، به ضرورت حضور و مشارکت فعال حوزه های علمیه در عرصه خدمت رسانی اشاره کرد.

رییس کمیسیون خدمات رسانی اجتماعی حوزه های علمیه با بیان این که شناسایی نیازهای عمومی مردم به لحاظ اولویت ها نیازمند ارتباط تنگاتنگ، مستمر و تعامل هوشمند و همه جانبه با آنان است، ابراز کرد: بهره گیری از محصول سازمان های ارائه دهنده خدمات اجتماعی و ارتباط با موسسات، حوزه ها و روحانیون موفق در این خصوص ضرورتی انکار ناشدنی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی با اشاره به ضرورت ایجاد تشکل های مردمی فعال در خدمت رسانی اجتماعی یادآور شد: روحانی برای ارائه خدمت باید از مردم کمک بگیرد و آنان را تربیت و هدایت کند تا به نحو شایسته خدمات اجتماعی را ارائه کنند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقا کانون های مشاوره اسلامی ازدواج، افزایش بی رویه آمار طلاق در ایران اسلامی را حاصل مشاوره های مبتنی بر تفکر غربی دانست و افزایش دفاتر کانون های مشاوره اسلامی برای ازدواج و تربیت فرزند را ضروری دانست.

ارائه گزارش کمیسیون کارکرد، جایگاه و رسالت های بسیج اساتید و نخبگان

در ادامه حجت الاسلام دسمی به ارائه گزارشی از کمیسیون کارکرد، جایگاه و رسالت های بسیج اساتید و نخبگان پرداخت و با ارائه مفهومی دقیق از رسالت و وظایف بسیج اساتید، ابعاد و الزامات آن را تبیین کرد.

وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات، تولید علم و به معنای واقعی کلمه کادر سازی برای انقلاب گفت: رسالت اصلی بسیج اساتید فعالیت در راستای همان انقلابی گری حوزه های علمیه بوده و این انقلابی گری باید در درس، بحث، تهذیب و تحصیل تجلی کند، حوزه های علمیه را باید اساتید بسازند و انقلابی و متدین تربیت کنند.

رییس کمیسیون کارکرد، جایگاه و رسالت های بسیج اساتید و نخبگان انسان های واقع گرا را اهل مجاهدت دانست و با بیان این که انسان واقع بین واقعیت را تبیین می کند نه اینکه تسلیم واقعیت شود، اظهار کرد: آن استاد انقلابی و بسیج اساتید متولی بعد انقلابی گری حوزه ها هستند که باید روح تبیین واقعیت های غلط را به واقعیت های مطلوب و حد اعلای آرمان انقلاب برساند.

ارائه گزارش کمیسیون نفوذ و ابعاد آن

حجت الاسلام صداقت، نیز در پایان به ارائه گزارش کمیسیون نفوذ و ابعاد آن و تبیین چیستی و چرایی نفوذ، ابعاد همه جانبه و راهکاری های مقابله با آن پرداخت و به بخشی از مطالب ارائه شده در این کمیسیون اشاره کرد.

وی نخستین بحث را ضرورت نگرش همه جانبه به نفوذ در ابعاد شناخت، پیشگیری و درمان دانست و با بیان این که نفوذ می تواند حتی از درون یک مجموعه برخیزد، بیان کرد: باید پالایش ها به خوبی در هر نهادی صورت بگیرد تا نفوذی بیرون نیاید.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به ضرورت نگاه واقع بینانه در موضوع نفوذ و پرهیز از سیاسی بازی در نفوذ غیر خودی در حوزه های علمیه، یادآور شد: برخی اوقات همین نگرش های سیاسی سبب می شوند تا به افراد تهمت نفودی زده شود که باید با دوری از نگاه های عجولانه و قضاوت های بی مورد، با نگاهی وقع بینانه نفوذی را بشناسید و از او دوری کنید.

رییس کمیسیون نفوذ به ضرورت ارتقا سطح علمی و اگاهی های سیاسی، اجتماعی مبلغان پرداخت و با بیان این که مبلغان تاثیر بسزا و موثری در کشور دارند، خاطر نشان کرد: هرگز نباید از نقش موثر مبلغان غفلت کرد./۸۶۴/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات