۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۹۰۴۰
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

مراعات تقوا؛ مهم ترین عنصر تقویت ارتباط با امام عصر

آیت الله مظاهری گفت: خواندن ادعیه های مختلفی همچون دعای ندبه و زیارت جامعه کبیره که رابطه انسان را با امام عصر مستحکم می کند بسیار خوب است ولی مهم ترین چیزی که محکم کننده ارتباط انسان با ایشان است، مراعات تقوای الهی است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: امام عصر(عج) نمونه بارزی از یک انسان متقی هستند.

وی در ابتدا موضوع بحث امروز را پیرامون راه های کسب رضایت حضرت ولی عصر(عج) مطرح کرد و افزود: حضرت ولی عصر(عج) نمونه بارزی از وجود یک انسان متدین به تمام معنا هستند و آیاتی که در طول هفته گذشته پیرامون مراعات تقوا مطرح کردیم تماماً در ایشان ظهور دارد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که موحد حقیقی به طور قطع متقی است، اذعان کرد: اگر کسی به دنبال رستگاری دنیا و آخرت است و می خواهد دست عنایت الهی روی سرش باشد باید تسلیم محض پروردگار باشد؛ قرآن در آیات دوم و سوم سوره طلاق که می فرماید«...وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا» وعده داده است که انسان متقی در بن بست قرار نمی گیرد و خداوند دنیا و آخرتش را اصلاح می کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه صد و پنجم سوره انبیاء که می فرماید«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ»، اظهار کرد: خداوند در همه کتاب های آسمانی این مسأله مهم را بیان فرموده است که دنیا ارث بندگان صالح است؛ مهم ترین ویژگی بندگان صالح خداوند تقوای بی نظیر آن ها است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بندگان صالح خداوند افرادی هستند که با تکیه به تقوای الهی و رهبری امام عصر(عج) پرچم اسلام را در کره زمین برافراشته می کنند؛ دنیا در زمان حکومت امام عصر(عج) شعبه ای از بهشت می شود چرا که در آن زمان قوانین اسلام صد در صد در سرتاسر جهان پیاده خواهد شد.

وی گفت: آیه ای در قرآن وجود دارد که به آیه وَعد معروف شده است، خداوند در این آیه بی نظیر که می فرماید«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» بیان می دارد خلافت دنیا به برخی از مسلمانان خواهد رسید؛ منظور از برخی از مسلمانان شیعیان حضرت ولی عصر(عج) هستند که دین تشیع که تنها دین مرضی خداوند است را در سرتاسر جهان منتشر می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که متقی شدن در گرو اطاعت از خداوند، پیامبر(ص) و اولی الامر است، تبیین کرد: در هر آیه ای از قرآن که راجع به خداوند است و از واژه«لَعَلَّ» به معنای ای کاش استفاده شده است یعنی خداوند آن مسأله بیان شده در آیه را دوست دارد؛ به همین دلیل قرآن در آیات متعددی بیان می دارد که خداوند رستگاری انسان ها را دوست دارد و این رستگاری مرهون تبعیت از اوامر و نواهی او است.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: عدالت اجتماعی زمانی در جامعه جهانی فراگیر می شود که عموم انسان ها متقی شوند و در عبادت خداوند موحد باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که تشیع با انتظار فرج معنا پیدا می کند، خاطرنشان کرد: روایات متعددی در رابطه با ظهور امام عصر(عج) وجود دارد که بیان می دارد منتظر واقعی تقوای الهی را مراعات می کند؛ خواندن ادعیه های مختلفی همچون دعای ندبه و زیارت جامعه کبیره که رابطه انسان را با امام عصر(عج) مستحکم می کند بسیار خوب است ولی مهم ترین چیزی که محکم کننده ارتباط انسان با امام زمان(عج) است، مراعات تقوای الهی است.

وی در پایان افزود: امام زمان(عج) همواره در کربلای معلی برای غربت شیعیانشان گریه می کنند؛ افضل دعاهای امام عصر(عج) برای فرج خودشان است به همین سبب خوب است ما نیز با تبعیت از ایشان برای فرج دعا کنیم./867/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات