۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۹۹۵۹
عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت:

دعای برای فرج امام زمان سبب تعجیل در ظهور می شود

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه دعای قوم بنی اسرائیل به درگاه خدا برای ظهور موعود، ظهور حضرت موسی(ع) را ۱۷۰ سال به جلو انداخت، گفت: دعای برای فرج موجب تعجیل و تقدیم در فرج می شود.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان، عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دعای بر فرج از اعمال افضل در میان شیعیان است، گفت: خداوند در آیه 77 سوره فرقان به حضرت رسول(ص) می فرمایند«قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَامًا» یعنی بگو اگر دعاى شما نباشد پروردگارم هيچ اعتنايى به شما نمى‏ كند در حقيقت ‏شما به تكذيب پرداخته ‏ايد و به زودى [عذاب بر شما] لازم خواهد شد.

وی افزود: این خطاب خداوند به خوبی اهمیت دعا را در زندگی انسان آشکار می کند و باید دقت کرد که دعا عبادت کبرا است و در احادیث به شدت بر آن تأکید می شود زیرا دعا ابراز نیاز و فقر به ساحت بی انتهای پروردگار و ادب بندگی است.

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: انسان با دعا می تواند قضا و قدر را تغییر دهد همانطور که قوم بنی اسرائیل برای ظهور منجی خود به درگاه خداوند دعا کردند و خداوند حضرت موسی(ع) را 170 سال زودتر برای آنها فرستاد و امام صادق(ع) بر همین اساس می فرمایند«اگر شما هم برای فرج مولای خود( امام زمان (عج)) دعا کنید فرج مولای شما نیز نزدیک می شود و اگر کاری انجام ندهید کار تا آخر پیش می رود پس فلسفه دعا برای ما امام زمان(عج) این است که دعا فرج را به تقدیم انداخته و موجب تعجیل در فرج می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان ادامه داد: کسی که برای فرج دعا می کند در امر فرج تأثیر دارد و دعای برای فرج نشانه امام شناسی مؤمن است و محک شناخت مؤمن از غیر مؤمن همین دعای برای فرج است.

وی افزود: دعای برای امام زمان(عج) انسان را به بلوغ فکری می رساند و دعای برای فرج تنها دعای برای تعجیل در فرج نیست بلکه دعا برای رفع گرفتارهای تمام عالم است زیرا با فرج تمام گرفتاری های عالم برطرف می شود.

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه یکی از وظایف منتظران دعای برای فرج است، گفت: انسان با دعا برای فرج نشان می دهد که به وظیفه خود به درستی واقف بوده و عمل کرده است زیرا همانطور که بیان شد برترین و افضل اعمال در عصر غیبت، دعای برای تعجیل است.

حجت الاسلام فوادیان یادآور شد: مؤمن نه تنها خود برای تعجیل در فرج دعا می کند بلکه فرزندان و نزدیکان خود را نیز به دعای برای فرج ترغیب و تشویق می کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات