۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۲۰۲۱۶
حجت‌الاسلام اژه‌ای:

شهید لاجوردی باید الگوی نسل جوان امروز باشد

سخنگوی دستگاه قضا گفت: هرکس از زندگی شهید لاجوردی اطلاع دارد باید درباره او بنویسد و منتشر کند؛ چرا که چنین انسان‌های خودساخته باید الگوی نسل امروز جوانان ما باشند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا امروز در نوزدهمین سالگرد شهادت مجاهد فی سبیل الله شهید سرافراز حاج سید اسدالله لاجوردی که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت‌تیر برگزار شد، گفت:  ماه ذی‌الحجه از ماه‌های پرخیر و برکت است که فضیلت آن بعد از ماه رمضان از افضل ماه‌های سال است.

 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا و شهید لاجوردی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در سال  ۷۷ به دست اشقیا به شهادت رسید، همه شهدا از جمله شهیدان بهشتی، باهنر، قدوسی و امروز شهید حججی کشور ما را به برکت خون خود دچار تحول کردند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه چرا بعد از این همه ‌سال باید سالگرد بزرگداشت شهید را داشته باشیم، بیان داشت: این نظام و انقلاب اگر امروز به دست ما رسیده به برکت خون چنین شهدایی بوده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ابراز کرد:  این نظام فقط مرهون خون شهدای انقلاب و ترور نیست بلکه محصول خونی است که از  پهلوی حضرت زهرا(س)، جگر پاره‌پاره امام حسن(ع) و گلوی امام حسین(ع) ریخته شده است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: جنگ حق و باطل تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) و تا نابودی ظالمان ادامه دارد، من به‌ عنوان شاگرد کوچک لاجوردی آنچه را درباره او مشاهده کرده یا شنیده‌ام برای نسل جوان امروز بیان می‌کنم که از ایشان الگوگیری داشته باشند.

وی افزود: شهید لاجوردی بیشتر ساعات شبانه‌روز مشغول کار و تلاش بودند او از همان دوران جوانی در کنار تحصیلات کلاسیک به تحصیل دروس حوزوی نیز پرداخت و باتربیت دینی که از سوی خانواده داشتند به مبارزه با ظلم ظالم و بی‌عدالتی پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: شهید لاجوردی انسانی متدین، دلسوز، مجاهد، نسبت به مؤمنان رقیق‌القلب و نسبت به ظالمان سخت‌گیر بودند او به لحاظ دین‌داری مطیع حکم حاکم شرع و ولی‌فقیه زمان خود بود.

وی گفت: دشمنی نسبت به شهید لاجوردی به علت دادستانی او نبود بلکه به خاطر تیزبینی و شناخت او بود که دشمن را خوب شناخته و وقتی به هدف می‌زد درست هدف‌گیری می‌کرد به همین دلیل دشمن کینه او را به دل داشته و دارد.

سخنگوی دستگاه‌ قضا بیان داشت: شهید لاجوردی نسبت به بیت‌المال بسیار حساس بود، او برای ارشاد زندانیان مکرر شب‌های طولانی تا صبح با زندانیان صحبت می‌کرد که شاید ارشاد شوند، اخلاص او زبانزد بود و نسبت به جاه و مال در عمل هیچ علقه و علاقه‌ای نداشت.

وی ابراز کرد: نسبت به شهید لاجوردی ظلم‌ها و بی‌انصافی‌های زیادی شد، نزد امام راحل و شعب قضایی به او تهمت سخت‌گیری می‌زدند، در حالی که او را از منصبی به منصب دیگر انتقال می‌دادند هرگز ناراحت نمی‌شد، او برای خدا زندگی، کار و صبر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: به حقیقت دهه 60 انقلاب و شخصیت‌های شهید آن مظلوم بودند، هرکس از زندگی شهید لاجوردی اطلاع دارد باید درباره او بنویسد و منتشر کند چراکه چنین انسان‌های خودساخته باید الگوی نسل امروز جوانان ما باشند.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: او به ولایت فقیه اعتقاد داشت و آن را کشتی نجات می‌دانست که هر کس بر آن سوار شود نجات‌یافته و هرکس بر آن ننشیند غرق می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان غیبت، ولی فقیه راه نجات ما است بنابراین نباید یک قدم جلو یا یک قدم عقب از ایشان حرکت کنیم./۸۰۷/۲۰۱/ص

ارسال نظرات