۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۰۴۴۱
امام جمعه ایلام:

ائمه جمعه مسؤولان هدایت جامعه هستند

امام جمعه ایلام گفت: در فتنه ها این ائمه جمعه بودند که با روشنگری و هدایت راه حق از باطل را برای مردم تبیین کردند و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرستان ایوان اظهار داشت: نماز جمعه و این تریبون مقدس از جایگاه بسیار رفیع و ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: ائمه جمعه همواره پایگاهی مطمئن برای مردم کشور و مسؤول هدایت جامعه هستند و این تریبون سنگر دفاع از ارزش های معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطر نشان کرد: در فتنه ها این ائمه جمعه بودند که با روشنگری و هدایت راه حق از باطل را برای مردم تبیین کردند و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز جمعه در دین اسلام جایگاه رفیعی دارد که خداوند در قرآن کریم می فرماید هنگام اقامه نماز جمعه خرید و فروش را رها کنید و خود وعده رزق را داده است که نشان از اهمیت بالای نماز جمعه دارد.

وی ادامه داد: مردم به ائمه جمعه اعتماد دارند و آنها را پناه خود برای حل مشکلات می دانند و ائمه جمعه نیز باید با روحیه جهادی و انقلابی ناشر این روحیه ارزشمند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شهادت شهید حججی تصریح کرد: شهادت این جوان شجاع و ایثارگر اتمام حجت با مسؤولان و بیانگر دفاع از ولایت تا پای جان و  از سر گذشتن ولی از ارزش ها لحظه ای کوتاه نیامدن بود.

امام جمعه ایلام  ابزار کرد: مردم شهرستان ایوان از عاشقان اهل بیت عصمت هستند و در طول پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب و کشور کرده اند؛ از این رو باید در حل مشکلات و مطالبات انها تلاش مضاعف داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم حجت الاسلام علی حیدری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان ایوان معرفی شد./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات