۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۰۵۰۶
با بدرقه تولیت آستان قدس رضوی و به پاسداشت شهید محسن حججی؛

هفدهمین کاروان پیاده زائران مشهدی کربلای معلی حرکت خود را آغاز کرد

کاروان زوار پیاده بارگاه منور سیدالشهدا(ع)، صبح امروز با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی حرکت خود را به سوی کربلای معلی آغاز کرد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هفدهمین کاروان زوار پیاده بارگاه منور سیدالشهدا(ع)، صبح امروز با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی و قرائت دعای پر فیض ندبه، حرکت خود از محل مجتمع فرهنگی حضرت بقیه الله الأعظم(عج) به سوی کربلای معلی را آغاز کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم به بیان ویژگی های تربیتی منحصر به فرد دستگاه سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار کرد: کسی که با پای پیاده گام در مسیر کربلای معلی می گذارد، در واقع قصد دارد در طی این مسیر با خود بیندیشد و کاستی ها و نقایص خود را بزداید تا وقتی به زیارت سیدالشهدا(ع) رسید، خودبینی در وجود او جایی نداشته باشد.

مهدی ارجمند، سخنگوی هفدهمین کاروان پیاده مشهد ـ کربلا با اشاره به جزییات سفر زیارتی این کاروان به خبرنگاران گفت: حرکت این کاروان با هدف پاسداشت شهید سرافراز مدافع حرم، شهید محسن حججی از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد آغاز می شود و تصویر این شهید سرافراز ایران اسلامی بر روی لباس زائران پیاده با هدف پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف این کاروان اشاعه فرهنگ عاشورایی و نشر معارف حسینی است و در این میان شهدا بهترین نمونه و الگوی معارف عاشورایی هستند.

ارجمند با بیان این که تلاش مسؤولان این کاروان برای حضور خانواده شهید حججی در مراسم بدرقه کاروان به نتیجه نرسید، افزود: با توجه به اینکه این کاروان از استان اصفهان نیز عبور می کند در مسیر عبور خود از اصفهان برای ملاقات با خانواده این شهید سرافراز که در نجف آباد ساکن هستند برنامه ریزی شده است.

گفتنی است با توجه به نزدیک شدن به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، کاروان های زیارتی پیاده کربلای معلی به تدریج حرکت خود به سوی بارگاه ملکوتی سیدالشهدا(ع) را آغاز خواهند کرد./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات