۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۲۰۶۸۱
آیت الله طه محمدی:

معنویت در حوزه های علمیه از اهمیت والایی برخوردار است

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت معنویت در حوزه های علمیه، گفت: درخواست من از مدیر حوزه های علمیه این است که در برنامه ریزی های کلان حوزه معنویت را رأس امور طلاب قرار دهد.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه همدان، گفت: تنها امید بشریت و ره جویان حق و حقیقت، حوزه های علمیه هستند.

وی تصریح کرد: ابر قدرت شرق نابود شد، ابر قدرت غرب در حال تجزیه است، اسلام وهابیت رسوا شده است با این حال تمامی جهان به دنبال اسلام شیعی و حقیقی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: حوزه علمیه بهترین نقطه روی زمین است، سنگین ترین وظیفه ما و مسؤولان کشور حمایت از حوزه های علمیه و تبلیغ دین الهی است.

وی در ادامه افزود: رهبر کبیر انقلاب می فرماید دو ابر قدرت شرق و غرب از انسان متعالی می ترسد و حوزه های علمیه و دانشگاه دو نهاد تربیت کننده انسان هستند.

آیت الله طه محمدی گفت: در حال حاضر دشمن دو نهاد دانشگاه و حوزه علمیه که مکان انسان سازی است را بمباران فرهنگی کرده است تا این دو نهاد نتوانند به رسالت خود برسند.

وی ادامه داد: رسالت حوزه های علمیه مقابله و مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی است، بزرگ ترین آسیب حوزه علمیه تحجر است، امام راحل می فرماید من از آمریکا به اندازه متحجران آسیب ندیده ام.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز دنیا دنیای تشکیلات و پیشرفت است حوزه ها باید متناسب با آینده و شرایط زمان طلبه تربیت کنند.

وی در ادامه افزود: خروجی حوزه های علمیه ما صد در صد خوب نیست ولی در حوزه های علمیه کسانی همانند شهید مطهری ها تربیت شده اند و البته عده ای نیز در دامن انگلیس فعالیت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت معنویت در حوزه های علمیه گفت: در خواست من از مدیر حوزه های علمیه این است که در برنامه ریزی های کلان حوزه معنویت را رأس امور طلاب قرار دهد./979/پ202/ب1

ارسال نظرات