۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۰۶۸۵
امام جمعه تبریز:

اصلاح الگوی مصرف مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از مصرف‌ بی‌رویه و هدررفت انرژی در کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی است.
دیدار توحیدی با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیر عامل جدید شرکت گاز استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایران اسلامی به واسطه داشتن منابع و ذخایر عظیم نفتی و گازی همواره مورد طمع استعمارگران و سلطه‌گران بوده است.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر به کوتاهی دست اجانب از ثروت خدادادی ملت ایران در منابع انرژی شد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی میادین عظیم گازی و نفتی کشف و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد که خوشبختانه در بسیاری از زمینه‌ها متکی به دانش بومی جوانان ایرانی هستیم.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اصول و قواعد لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت ملی گاز ایران نقش بسیار مهمی در توسعه واحدهای تولیدی، شهرک های صنعتی و در نتیجه افزایش میزان تولید داخلی دارد، در حقیقت برای توسعه صنایع نیازمند دسترسی آسان به منابع انرژی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از مصرف‌ بی‌رویه و هدررفت انرژی در کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی است، متأسفانه میزان مصرف انرژی در ایران به نسبت جمعیت چندین برابر کشورهای دیگر است، نیازمند فرهنگ سازی در زمینه صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف هستیم.
وی در پایان خدمت به مردم را افتخاری مهم برای کارگزاران نظام دانست و افزود: فعالان شرکت گاز به واسطه ماهیت خدماتی خود تلاش کنند با گسترش شبکه گازرسانی و ارتقای سطح کیفی خدمات مستمر و پایدار به مشترکین و همچنین نگهداری ایمن از تأسیسات رضایت عموم را جلب کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان افزود: خوشبختانه شرکت گاز استان با گسترش گازرسانی
به سرتاسر استان مشکلات تأمین سوخت پایدار و پاک را حل کرده است و از این جهت عموم مردم از تأمین گاز آسوده خاطر بوده و نسبت به شرکت گاز استان خوشبین هستند.
همچننی توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز استان در سخنانی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: توسعه ذخایر نفتی و گازی کشور از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی بوده است و امروز شاهدیم که شبکه گازرسانی در سراسر شهرها و روستاهای کشور گسترش یافته و بیش از 90 درصد مردم بهره‌مند از این نعمت هستند.
وی با بیان این‌که هم اکنون تمام شهرها و بیش از 1770 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته تا یک سال آینده این رقم به بیش از 2000 روستا خواهد رسید و تمام روستاهای دارای بیش از 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات