۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۰۸۰۸
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

حوزه باید خود را پاسخگوی نیازهای نظام بداند

مدیرعامل خبرگزاری رسا بر ضرورت پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای حاکمیت و نظام اسلامی تاکید کرد و مشکل کادرسازی برای پست های کلیدی و حساس کشور را جدی خواند.
بازدید مدیر عامل و مسئولین خبرگزاری رسا از مرکز پژوهش های اسلامی صدا سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا روز شنبه در نشست با رییس و معاونان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، مشکل تربیت نیرو و کادر سازی را در نظام اسلامی یک مشکل جدی عنوان کرد.

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: با گذشت حدود چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و علی رغم کارها و فعالیت هایی که انجام شده، مشکل کادرسازی و تربیت نیرو برای پست های کلیدی همچنان باقی است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا یکی از وظایف مهم حوزه به عنوان پشتیبان و خاستگاه نظام اسلامی را تامین نیازهای نظام و تربیت نیروهای لازم ذکر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب را ناظر به همین موضوع ارزیابی کرد.

حجت الاسلام محققی با بیان این که با وجود رهنمودهای مرجعیت و تلاش های نهادهای مختلف، حوزه چندان نظام را جدی نگرفته است، بر ضرورت پاسخگویی حوزه و روحانیت به نیازهای نظام اسلامی و تحقق حوزه انقلابی تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما را از مراکز با برکت برای ارتباط حوزه و نظام دانست که آثار و محصولات علمی و کاربردی داشته است.

حجت الاسلام محققی افزود: شاید بسیاری از مردم نمی دانند که رسانه ملی به نقد درونی توجه داشته و چنین اداره کلی برای ارزیابی و نقد برخی از محصولات پخش شده از صدا و سیما می پردازد و مشاوره مذهبی به عوامل سریال ها می دهد. موضوعاتی که شما ورود کرده اید، مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا ظرفیت های مؤسسه رسا را ارزشمند توصیف کرد و با بیان این که زمینه های تعامل بین این مجموعه و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما وجود دارد، خواستار تقویت این تعاملات شد.

حجت الاسلام محققی گفت: در عرصه های مبانی دینی و فقهی رسانه، اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما جزو پیشگامان بوده و مؤسسه رسا نیز به اندازه وسع و توان خود در این عرصه وارد شده و فعالیت های پژوهشی خوبی در زمینه فقه خبر و فقه رسانه داشته که برخی از این آثار به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم جریان شناسی در فضای روحانیت، اظهار داشت: امروزه جریان های مختلفی در حوزه هستند که لازم بود در فرآیند خبر رسانی برای تحقق عدالت رسانه ای و رویکرد انقلابی نسبت به آنها جریان شناسی صورت گیرد. در این زمینه در کنار فعالیت سایت رسای اندیشه، اقدامات ارزشمند تحلیلی و تحقیقی انجام شده و بخشی از آثار نیز در آستانه چاپ است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه به فعالیت نشریه رسائل اشاره و تصریح کرد: این نشریه پرسش های دینی و علمی قشر نخبگانی جامعه را از زبان جریان علمی و انقلابی جوان حوزه پاسخ می دهد.

حجت الاسلام محققی درباره فعالیت پایگاه فقه حکومتی وسائل نیز گفت: این پایگاه در جهت لبیک گویی و پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در باره توجه به مساله فقه حکومتی و در راستای گفتمان سازی و اطلاع رسانی در این عرصه راه اندازی شد و در سال گذشته 40 درس خارج فقه حکومتی را پوشش خبری داده است.

حجت الاسلام محققی پایگاه اینترنتی دشمن شناسی تیه و پایگاه سبک زندگی اسوگی را از دیگر بخش های مؤسسه رسا دانست و اعلام کرد که با فعالیت های صورت گرفته امروز اخبار حوزه های علمیه و روحانیت به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو منتشر می شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات