۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۲۱۳۴۳
دبیر کل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي:

دولت دوازدهم اقتصاد مقاومتی و برنامه ۵ ساله ششم را اجرایی کند

دبیر کل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي گفت: مهمترین اقدام دولت باید عزم و اراده جازم برای تطبیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی ساختن برنامه ۵ ساله ششم باشد که بهترین راهنمای عملی دستگاه‌های اجرایی است.
سیدمحمد حسینی

سید محمد حسینی دبیر کل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه مردم در دوره چهارساله جدید دولت منتظر عمل به وعده های آنان هستند دولت برای عمل کردن به این وعده ها چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: مردم، نمایندگان و رهبر معظم انقلاب زمینه را برای خدمت دولت و تحقق برنامه‌ها و وعده‌ها از هر جهت آماده ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه مجالی برای تعلل و کوتاهی باقی نمانده است، عنوان کرد: رییس جمهور در وهله اول باید به سوگند خود در مجلس و عهدی که با مردم دارد اهتمام ورزد و در وهله بعد تک‌تک وزرا که از مجلس رای گرفته‌اند، وظیفه دارند که ماموریت‌ها و تکالیف خود را به بهترین وجه انجام دهند.

حسینی افزود: مهمترین اقدام دولت باید عزم و اراده جازم برای تطبیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی ساختن برنامه 5 ساله ششم باشد که بهترین راهنمای عملی دستگاه‌های اجرایی است.

عضو هيأت ریيسه جمنا درباره یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که توجه دولت به خدمت‌رسانی به مردم، دوری از نگاه های حزبی و جناحی در کشور و جلوگیری از دوقطبی شدن کشور از سوی دولت است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حتی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جهوری توصیه کردند که فضای کشور دوقطبی نشود، طبیعی است که در شرایط غیرانتخاباتی کوبیدن بر طبل منازعات و کشمکش‌های جناحی و دوقطبی‌سازی جامعه از سوی دولتمردان هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: توقع به حق مردم است که تمام هم و غم کارگزاران به خدمت بی‌شائبه و برطرف کردن مشکلات معطوف شود و وقت و توان مدیران به جای گره‌گشایی از گرفتاری‌ها، مصروف دعواهای بی‌حاصل و عذاب دهنده نشود.

حسینی در ادامه بیان داشت: اگر در دولت یازدهم فرافکنی صورت می‌گرفت و کم‌کاری‌ها و ضعف‌ها را با هجمه به دولت نهم و دهم جبران می‌کردند و اختلافات را زنده نگه می‌داشتند حال دیگر در دولت دوازدهم حنای این‌گونه رفتارها و موضع‌گیری‌ها رنگی ندارد و مدیران باید پاسخگوی رخدادهای حوزه مسئولیت خود باشند و فرصت 4 ساله خدمت را مغتنم بشمارند تا در پایان کارنامه قابل قبولی برای ارائه داشته باشند.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: به هر حال دولت همین که آغازگر مناقشات نباشد و با سعه صدر پذیرای نقدها و دیدگاه‌ای جبهه رقیب باشد به طور قطع فضای مناسبی برای خدمت رسانی به مردم فراهم می‌شود. مردمی که ولی‌نعمت هستند و خدمت صادقانه آنان سبب دلگرمی و حمایت بیشتر آنها از نظام اسلامی و در نتیجه اقتدار و عظمت کشور می‌شود./۸۰۷/ت302/ب1

ارسال نظرات