۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۲۵۳
دبیر جامعه وعاظ اصفهان مطرح کرد؛

نگاه برخی به ولایت فقیه در امتداد سقیفه است/ولایت فقیه؛ عامل درخشش تشیع در عصر غیبت

دبیر جامعه وعاظ اصفهان پیروزی‌های جبهه مقاومت را مرهون تفکر ولایی و ولایت فقیه دانست و گفت: نگاه بسته و سطحی سیاسی به مسأله ولایت فقیه امتداد همان نگاه غلطی است که برخلاف دستور و سفارش الهی پیامبر اسلام(ص) بر تبعیت از ولایت و امامت، دست به تشکیل شورای سقیفه زد.
حجت الاسلام میثم ریاحی

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر اهمیت تبیین دقیق ابعاد واقعه غدیر، گفت: واقعه غدیرخم تکمیل کننده دین اسلام بوده و این مسأله نشان دهنده اهمیت جایگاه امامت و ولایت و ضرورت پذیرش ولایت برای دینداری است.

وی در ادامه افزود: با غدیرخم مسیر هدایت و سعادت بشری برای همیشه باز نگه داشته شد و خداوند حکیم یک پل ابدی و مستحکم برای بشریت به سوی خودش از طریق امامت و ولایت قرار داد، از این رو لازم است که به خوبی جایگاه غدیر و نقش آن در سعادت بشری و تکمیل شدن آخرین دین آسمانی به خوبی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود تا قدردان نعمت امامت و ولایت باشند.

ولایت فقیه مورد غفلت محافل علمی و فرهنگی واقع شده است

مدیر مسؤول نشریه ریاح خاطرنشان کرد: متأسفانه گفتمان ولایت فقیه و مسأله ولایت و امامت جامعه اسلامی در دوران غیبت نه در رسانه‌ها و نه در محافل علمی و دینی به درستی مورد توجه قرار نگرفته است و به مردم معرفی نشده و جهل وسیعی نسبت به ژرفای ولایت فقیه در حکومت اسلامی در راستای ولایت و امام ائمه معصومین(ع) در میان مردم وجود دارد.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان، گفتمان ولایت فقیه را برخاسته از عقلانیت و حکمت الهی توصیف کرد و گفت: همانطور که امامت اهل بیت(ع) موجب شد تا مسیر هدایت و رستگاری ایجاد شده توسط پیامبر اکرم(ص) برای همیشه باز بماند، ولایت فقیه نیز در همین راستا برای امتداد مسیر هدایت در زمان غیبت امام زمان(عج) به ما عرضه شده است.

وی با اشاره به توصیه امام زمان(عج) مبنی بر رجوع به راویان حدیث در زمان غیبت، تصریح کرد: قطعا راویان حدیث که امام زمان(عج) به آن اشاره فرموده‌اند صرفا کسانی نیستند که حدیثی را نقل کنند بدون آنکه درک عمیق و دقیق و استنباط و اجتهادی از آن داشته باشند، بلکه ایشان فرموده‌اند راویان حدیث حجت من بر شما هستند و از این موضوع به خوبی می‌توان دریافت که راوی حدیث باید درک درستی از حدیث داشته باشد و بتواند بر اساس آن اجتهاد کند و مسائل و مشکلات جامعه را با توجه به روایات و احادیث مورد بررسی قرار داده و در راستای حل معضلات اقدام کند.

مبانی ولایت فقیه برای جامعه تبیین شود

حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه فقها و مجتهدین منظور امام از راویان حدیث هستند، اظهار کرد: ولی فقیه حجت امام زمان(عج) در عصر غیبت برای ما است و تا به امروز هرچه که جهان تشیع در عصر غیبت به دست آورده است و درخشش شیعیان در جهان به برکت برخورداری از نعمت ولایت فقیه است، به همین دلیل بر همه دست اندرکاران فرهنگی و دینی لازم است به خوبی ولایت فقیه و مبانی عقلی و نقلی ولایت فقیه و حکومت اسلامی برخوردار از رکن ولایت فقیه را برای جامعه تبیین و تشریح کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در این زمینه دارای نواقص و کم کاری‌های بسیار هستند، لازم است در فضای رسانه‌ای به خوبی مبانی ولایت فقیه تشریح و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شود تا مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با امید و نشاط و وحدت بیشتری به سمت آینده‌های روشن قدم بردارند.

مقابله با ولایت فقیه به منظور تقابل با نظام اسلامی است

مدیر مسؤول نشریه ریاح با اشاره به نگاه سیاسی برخی افراد به مسأله ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: متأسفانه این نگاه بسته و سطحی سیاسی به مسأله ولایت فقیه امتداد همان نگاه غلطی است که برخلاف دستور و سفارش الهی پیامبر اسلام(ص) بر تبعیت از ولایت و امامت، دست به تشکیل شورای سقیفه زد و با پشت کردن به ولایت موجب عقب ماندگی و ایجاد دو دستگی در میان مسلمانان شد.

وی در ادامه افزود: برخی افراد تلاش می‌کنند تا با سیاسی کاری پیرامون ولایت و رهبری و ایجاد یک فضای شبهه ناک راجع به ولایت فقیه اصل نظام مقدس اسلامی را دچار تزلزل کنند، چرا که همه استراتژیست‌های تراز اول جهان به خوبی می‌دانند که قوام و ثبات نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی بر ولایت فقیه است.

پیروزی‌های جبهه مقاومت حول محور ولایت فقیه شکل گرفته است

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به دشمنی فتنه‌گران و حامیان صهیونیست فتنه با ولایت و رهبری، تصریح کرد: در سال 88 فتنه‌گران انتخابات را بهانه و دستاویزی قرار دادند برای مقابله با رهبری و ولایت فقیه، چرا که دشمنان به خوبی فهمیده بودند تا رهبری و ولایت در رأس نظام مقدس اسلامی است مسیر استکبار ستیزی و صدور انقلاب اسلامی به جهان ادامه خواهد داشت.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن، عنوان کرد: اگر کمی دقت داشته باشیم به خوبی مشهود است که همه این موفقیت‌ها با گردآمدن مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت اعم از شیعه و سنی حول محور ولایت فقیه به دست آمده است، تا زمانی که مرجعیت عراق شخصا وارد میدان مبارزه نشده بود و فتوای اتحاد و جهاد نداده بودند دستاورد مهمی در عراق نبود و با محور قرار گرفتن مراجع تقلید در عراق شاهد نابودی داعش در این کشور بودیم.

وی ادامه داد: در سوریه نیز تفکر ولایی و تبعیت از فرمان مراجع شیعه و اقتدا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جبهه مقاومت را در برابر تکفیری‌های صهیونیست متحد و منسجم کرد و دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی را برای مقاومت رقم زد، در یمن نیز تفکر شیعه برخاسته از آموزه‌های ولایت فقیه و تفکر ولایی مردم را در برابر آل سعود تکفیری متحد و مقاوم کرده است و پیروزی‌های بزرگی برای آنها رقم زده است./1304/ت۳۰۱/ب۱

ارسال نظرات